Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Obyčejný příběh neobyčejného pejska.

Občas přemýšlím nad nespravedlností života. Někdo propluje na obláčku a jiný má od narození život těžký, bojuje, rve se za něj. A zvířátka to mají podobné. Stejně jako moje Dafy.

 Malá fenečka plemene čínský chocholatý pes se k nám dostala díky Nikince. Nebo spíše chovatelce, od které Niku máme. Mimořádně laskavý a milý člověk. Kdyby všichni lidé byli takoví, svět by byl jeden pozemský ráj. Zároveň s Nikinou jsme všichni získali přítele. Děkuji osudu, že nás svedl dohromady. 
Toho dne, kdy mi Alenka telefonovala, byla  Nikča u nás pár měsíců. Dodnes si ten hovor pamatuji. „Dani, tak mně napadlo, když vidím, jak se o Niku hezky staráte, nedali byste domov fenečce, která nežije v dobrých podmínkách?“ No už jsme dva psy měli. Takže jsem hodně váhala, navíc fenka už měla tři roky. Vzít si zrazené týrané zvíře není jen tak. Zvládnu to? Vyprávím to dcerce. „Mamko, když ne ty, tak nikdo jiný, nenech ji tam prosím.“ Manžel se starší dcerou, byli proti. Jenže mě zná, tak mu bylo jasné, že budeme mít nového člena rodiny. Přiznávám, bála jsem se. Jenže ta představa, že můžu udělat jednoho tvorečka šťastným, byla silnější.

miluji tě

Dovezla ji sama „chovatelka“. Působila inteligentně, bezpochyby chovu rozuměla. Něco se však muselo stát, že nezvládla péči o svá zvířata. Opravdu nevím, nechci soudit, nebyla jsem u ní. K mému překvapení mi podala Dafčin průkaz původu. Já si myslela, že se jí zvířata přemnožila a Dafinka je bez PP. No, vzhledem připomínala oříška, byla jakoby ostříhaná, spíše oškubaná, nožky do půlky zažloutlé od výkalů. Sepsaly jsme smlouvu, já zaplatila požadovanou částku. Dafy byla poslední fenka, která ji zbyla a mohla na ni chovat. Zůstala tam jediná, nikdo ji nechtěl. Popravdě se mi nelíbila, ale bylo mi ji moc líto. Byl na ni žalostný pohled, smrděla, i když byla prý okoupaná. Chovatelka na mě chrlila své moudra. Když mi řekla, že psům nedávala vodu, aby zbytečně nemočili, měla jsem fakt dost. Těšila jsem se až vypadne. Po očku jsem pozorovala holčičku, která byla ve stresu. Tato kauza se dostala do medií a chovatelka byla odsouzena za týrání zvířat. Nechtěla jsem myslet na to, co si tam prožila.

 Začaly nám těžké chvíle. Dafulka si svoje útočiště našla pod jídelním stolem v kuchyni. Tak moc se bála o svůj život, že když jsme na ni promluvili, útočila na nás. Nebyla to agrese, jenom strach. Obava o svůj život. Získat si důvěru zvířete, když nevíte, co si zažilo, je moc těžké. Další průšvih, nebyla skoro dva roky naočkovaná. Ano byla malá, ale nechtěla jsem riskovat, že někoho z rodiny zraní, a ona byla odhodlaná bránit svůj život. Netušila, že bychom jí nikdy neublížili. Smrděla močí a výkaly, navíc pach prozrazoval zánět v oušku. Jenže tady se nedalo spěchat. Nikinka našla cestu ke kamarádce, neustále běhala od ní k nám. Copak naše Niki, je to andílek.

 Zvolily jsme taktiku, vůbec nás nezajímáš. Sedly jsme si na zem. Vrčící Dafky jsme si nevšímaly. Jakoby náhodou nám upadlo jídlo. Nekrmila jsem ji z misky. Takovým způsobem, po dvou dnech, kdy přestala vrčet, jsem ji z piškotů a granulí udělala cestičku až k nám. Měla hlad, když jsem se jí dotkla poprvé, byla udivená. Její pohled říkal: „Ty jsi mi neublížila“. Venčení probíhalo za asistence Niki. Ona s ní běžela ven i zpátky. Malé průvodkyni věřila. Později Dafka už nevyjížděla a začínala nám věřit. Konečně jsme mohly k veterináři. Vůbec nezávidím lidem, kteří se ve velkém starají o opuštěné a týrané zvířata. Nám dala dost zabrat ta malá Sněhurka.Dafy se na mě a dcerku upnula. Z ošklivého káčátka se stala krásná labuť, a to doslova. Osrstěné variantě naháčů se říká labutěnka. Užívaly jsme si krásné dva roky. Mami, Dafy nemůže na zadní nohy, telefonovala dcera do práce celá rozrušená. Dafka nám ochrnula na zadní nožičky, doslova před očima. Hned jsme ji vzali k veterináři. Diagnóza, totální ochrnutí, výhřez meziobratlové plotýnky.  Byla jsem zoufalá. Konečně má hezký život. Proč? Jestli se na ní podepsal špatný start do života,  nebo si ublížila u nás? Nikdo na to nedokázal odpovědět.

 Veterinář mi dal pár hodin na rozmyšlenou. Okamžitá operace, nebo zkusit kapačky. Bylo to těžké rozhodování. Kdybych zvolila kapačky a nepomohly, už by operace byla zbytečná. Ovšem ani operace nezaručí, že bude Dafy chodit. Pokud by se nečekalo, měla by větší šanci. Operace byla  finančně nákladná. Večer jsem volala veterináři, že půjdeme do operace. Rozhodnutá si vzít půjčku. Budeme bojovat. Podpořila mě celá rodina.

  Pan doktor Dafku operoval ještě v noci. Já čekala na telefon. Rozechvělá, vystrašená, bála jsem se moc. Uprostřed noci jsem pro Dafy jela. Na ten pohled nezapomenu. Zrovna se vzbudila, v jejích oříškových očích jsem četla: "Ty jsi mně tu nenechala, spolu to zvládneme." 
Dali mi instrukce, jak s Dafy cvičit, a týden jsme docházely na kontroly. Při operaci byly komplikace, ale Dafka je bojovnice. Jestli se operace povedla, poznáme nejdříve za čtrnáct dnů. Ale statečná Dafy za 14 dní už stala na jedné zadní nožce, i do druhé se vracel cit.

Uzdravila se prý kvůli mně. Tak moc jsem věřila, že to dá. Když se postavila, plakala jsem štěstím. Děkovala doktorovi za dobře odvedenou práci, on mi řekl, že největší zásluhu mám já. Díky rychlému rozhodnutí nestihl nerv odumřít. A brečela jsem podruhé, když jsem při placení léků pro Dafy zjistila, že mi na účtu přibyly peníze pro Dafy. Ty mi poslaly internetové kamarádky, vlastně cizí lidé, aniž bych to tušila. Jsem jim dodnes vděčná, snažím se to vrátit zase jiným lidem, kteří mají podobné problémy.   
Dafinka mně celým srdíčkem milovala, byla jsem pro ni celý svět. Tuším, že mě nikdo v životě tak nezbožňoval, jako ona. Snažila jsem se ji udělat život co nejhezčí. Odešla před měsícem ve věku jedenácti let. Moc mi chybí ten můj bílý andílek, ale já vím, že už má klid a čeká na mě tam u duhového mostu. 

Daphné- Dafy

 

Autor: Dana Adámková | úterý 9.5.2017 7:04 | karma článku: 28,29 | přečteno: 1236x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Biden nečekaně kývl na předvolební debatu. Kdykoli kdekoli, říká Trump

26. dubna 2024  22:27

Americký prezident Joe Biden se v pátek nechal slyšet, že by chtěl do debaty se svým předchůdcem...

USA mění systém pomoci Ukrajině: už ne sklad, ale zbraně přímo ze zbrojovek

26. dubna 2024  21:30

USA chystají dosud největší balík vojenské pomoci Ukrajině v přepočtu za více než 140 miliard...

VIDEO: Kdo nejlíp vříská? Soutěž v imitaci racků vyhrál malý chlapec

26. dubna 2024  20:36

Devítiletý Cooper Wallace z britského Chesterfieldu v neděli vyhrál čtvrté mistrovství Evropy v...

Ukrajinci se snaží před bojem utéct do Rumunska, v řece mnozí najdou smrt

26. dubna 2024  20:26

Tisíce Ukrajinců se od počátku ruské invaze pokusily překonat řeku Tisu na hranici s Rumunskem ve...

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik