Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zápas s draky

Mám hroznou chuť psát, ale nenapadá mě žádné téma. Cítím se moc hezky, chtěla bych tento hezký pocit poslat dál. Šířit radost a lidi potěšit svými příběhy. Ne, nepřeskočilo mi. Před čtyřmi měsíci jsem se ocitla v těžké depresi.
život

Tam se člověk dostane, ani neví jak. Mně k tomu stavu pomohla dlouholetá šikana. Nejsem žádná padavka, ale když se přidala vážná nemoc dcerky, následně i manžela. Nešlo to už dál…

O tom stavu psát nechci. Zlých věcí je na světě moc a čelíme tomu každý den. Já jsem zase skoro v pořádku. Veselá a šťastná. Jedna z věcí, která mi moc pomohla, je psaní. Můj blog. A vy, milí čtenáři. Vaše reakce, názory. Dvě osůbky, které mně popostrčily do psaní, moje sestra a teta. Podpořila mě celá rodina, přátelé i kolegové. A teda pro všechny milé lidi, chci pokračovat ve svém psaní, třeba o tom, jak veselý život máme u nás doma.

Jako každé jaro se ze zimního spánku probudí i hmyz, jediné zvíře, které fakt nemám ráda. Hned s prvními teplými paprsky dám do oken sítě. Super věc.

V kuchyni pobíhám kolem plotny, manžel odpočívá v obyváku, když oba slyšíme přes otevřené okno hudrovat souseda. Já se nevzrušuju, dokud se z obyváku neozve výkřik. Vletím tam. Manžel oči navrch hlavy vyděšený výraz.

,,Co je?“ povídám mu. ,,Blbá síť, sem na ňu zapomněl, kur… to sem sa lek. Si to představ, letím do okna, sa podívať, co Ferda chce. A najdnúc mě něco lapne za ksicht. Srdce mám až v krku.“ No víc povídať nemosí, letím sa převléct. Navíc pohled na něho stál za to, špičku nosu odřenou od sítě. Kvalitní sít, náletu tohoto velkého hmyzu odolala. Pokračovala jsem ve vaření, otevřeným oknem jsem slyšela naše kury-slepice. Hodím jim něco dobrého, mám tu skořápky, hezky je ještě podrtím, ať mají co sbírat. Vezmu misku, šup s tím oknem ven. Tentokrát zírám já:,, jak žaba z kýšky.“ Všechny skořápky se mi okamžitě vrátily zpět do kuchyně, rozprskly se po celé místnosti. No nikdo není dokonaly. Do háje se sítí.

Ono s manželem je fakt někdy psina. Je to už nějaký rok, ovšem často na tuto příhodu vzpomínáme. Rádi se navštěvujeme s rodinou manželovy sestry. Žranice, obžerství, trochu něčeho ostřejšího. Pánové se předhánějí, kdo více vydrží. Skóre bývá vyrovnané. Tehdy tomu nebylo jinak. Už to, že pantáta sjel schody jako na lyžích, stálo za to. Naštěstí to ustál, a my mohli pokračovat i s dcerkami k domovu.

Vždycky si mašíroval pět metrů před námi, tak frajer sportovec, aby mi ukázal, že na to má. Neustále jsme ho s dcerami brzdily, že fakt při něm běžet nebudeme. Tentokrát to bylo naopak. Belhal se za námi deset kroků. Tak nějak divně šmatlal, ztěžka, jeho kroky byly podivné. Asi z vypitého množství alkoholu. Ale držel se statečně. Můj hrdina.  No nebudu tajit, že jsme se mu s holkami chechtaly. Doma okamžitě padl na pohovku a usnul, spokojený, že je doma. Děvčata šla spát. Já kula pikle. Počkej, já ti dám pít do bezvědomí. Měli jsme doma žvýkačky s nádherným tetováním - dráčky, moc hezky udělané, stříbrné a držely dlouho.

Tak manžel jednu vyfasoval na čelo, hrozně mu slušela, určitě se bude sobě ráno líbit. Jenže osud tu pomstu připravil ještě lépe. Můj miláček ráno zaspal do práce. Je zřejmé, že koupelnu vynechal. Skočil na kolo a honem do práce. V půli cesty však potkal dcerky s dědou, vraceli se z obchodu. Holky měly prázdniny. Škoda, mohla být psina, pobavili by se i kolegové. Holky spustily: ,,tatíííí, co to máš na čelééé, jé stejného draka mám tady na ručičce, dívaj“

Jak nadával, to publikovat nemůžu. Byl to nerovný boj s dvěma draky. Z koupelny se ozývaly výhružky, co mi všechno provede, až se vrátí z práce. Tentokrát tu hygienu neodbyl, čelíčko vydrhnul drátěnkou. Jasně, že mi nic neudělal. Spolu jsme se tomu zasmáli, co mu zbývá? Dobře ví, koho si vzal.

Já jsem ten den objevila další podivnou věc, obrovské nazouváky, nejdříve jsem nechápala, kde se tam vzaly. Byly stejné jako manželovy, jenom dvakrát tak velké…..Sakryš, teď je mi jeho namáhává chůze jasná, nemohl za to jen alkohol, bojoval chudák s opravdovým drakem a ještě s obříma nazouvákama švagra. Proto i ta jízda po schodech dolů jako na lyžích.

Takové příhody jsme vzpomínali, při slezině se sousedy. Na našem dvorku. Pivečko, klobásky. Ogaři probírali chov králíků. ,,Miro, máš označené pohlaví mycákú?“ Mirek na to: ,,Baže, že mám, tož u samců mám na kotci napsané S.“ ,, Hm a jak máš označené samice?“ ,,Tož jak asik barane, samice tak S, to dá rozum ne.“ Hovor pokračoval dále, soused se zlobil, že s chovem končí, nebo mycáky doma nikdo nechce jíst. ,,Jardo, co by dali za to maso, tam v Africe. Víš jak je tam kosí ten ebola.“  Do hovoru vstupuje naše dcerka:  ,,Strýcu, ty víš, co je to ebola?“ ,,Cérečko, baže vím, nejsu blbý, šak to je ten jejich král.“ Od té doby mu nikdo jinak neřekne, než král ebola.  Nechci tímto zlehčovat vážnost této nemoci, všichni si to uvědomujem, ale nedalo mi to napsat, tak se dělá z komára velbloud. Dcerka strýčka poučila, jak se věci mají.

Smích je koření života. Říká se, že i prodlužuje život. A kdo ví, třeba i moje povídka prodlouží život vám, nebo aspoň zpříjemní den.

Autor: Dana Adámková | středa 31.5.2017 8:00 | karma článku: 19,37 | přečteno: 310x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 466x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 574x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Fotografka v závěji

Ahoj lidi. Baba povídala, že bych měla něco napsat, nebo všechny příspěvky mám loňské. Teď nemám do čeho drápnout, mouchy jsou někde zalezené.

2.1.2023 v 19:56 | Karma: 17,21 | Přečteno: 301x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Běž lásko

Láska má mnoho podob. Ta psí je upřímná. Psi nás milují a je jim jedno jestli máme nějakou vadu na kráse. Když se jejich čas naplní, musí jít dál.

31.10.2022 v 14:11 | Karma: 25,23 | Přečteno: 444x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Setkání

Tož nevím, jestli ještě můžu něco doplnit k našemu blogérskému výjezdu do Olomouce. Já že to bude slópačka, seznamovačka. S těmi, co ještě neznám. Vítačka, těch, které už znám.

26.10.2022 v 15:01 | Karma: 15,79 | Přečteno: 368x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Jsi tu pořád s námi

I když tě nemůžu už obejmout, cítím, že jsi nás neopustila. Naučila jsi nás všechno, co k životu potřebujeme. Jenom teď, když jsme osiřely, máme k sobě se sestrami o něco blíže.

9.8.2022 v 19:15 | Karma: 24,25 | Přečteno: 487x | Diskuse| Osobní

Dana Adámková

Tančící papírová taška

Evino vylez z té tašky, já tam mám ještě nákup! No tak šup, šup, to není hračka pro tebe. Haha. Přesně to, co vy lidé neumíte. Hrát si s běžnými věcmi.

25.5.2022 v 15:36 | Karma: 19,57 | Přečteno: 321x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Evee loví

Kočka může spoustu věcí. Ležet, vyhřívat se, nechat se hladit, rozmazlovat, hýčkat a lovit. I v té nejroztomilejší kočičce je kus dravce.

14.5.2022 v 21:25 | Karma: 20,01 | Přečteno: 337x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kočičí svět

Dovolte, abych se představila ...nevím, možná pocházím ze vznešeného rodu, ale nemám na to žádné dokumenty. Narodila jsem se v kravině, moji maminku tam někdo odložil.

11.5.2022 v 14:55 | Karma: 28,52 | Přečteno: 497x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Když máš čtyři tlapky, neznáš splín

Utápím se ve své depresi, propadám se hezky hlouběji, krásně smutním. Když se ozve bručení, vrčení mojí černé chlupaté, Bee.

2.12.2021 v 22:23 | Karma: 24,96 | Přečteno: 411x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Lavičko vyprávěj, zazpívej

Každý máme svojí dobíjecí stanici. Moje je příroda, a psí skřítci. Velkou motivací se stal v naší obci projekt lavičky v kopcích. Relaxace pro mnoho lidí. A když k tomu přidáte písničku nechybí dobrá nálada s romantickým kouzlem.

25.11.2021 v 19:02 | Karma: 21,48 | Přečteno: 253x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Šest letadel

Stojím uprostřed louky na vrcholku kopce. Před očima nádherná scéna podzimu. Zapadající slunce v oranžové žluté barvě. Zbytek nebe má nádherný fialovo růžový nádech.

24.10.2021 v 22:05 | Karma: 20,50 | Přečteno: 411x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Korálky

„Lidské štěstí, to je taková šňůrka, na kterou navlékáme malé korálky, taková malá štěstí-čím jsou drobnější a čím je jich víc, tím je to jejich štěstí větší.“- Jan Werich

21.9.2021 v 15:46 | Karma: 21,78 | Přečteno: 350x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Nechci to vzdát, mám důvod tu posečkat

Žijete si svůj poklidný život. Sledujete dění kolem. Tíží vás situace kolem vás, ve světě. Ano, myslím tím svět coronaviru.

4.4.2021 v 13:36 | Karma: 24,72 | Přečteno: 641x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Opuštěné štěstí, aneb čert v akci

Takové malé černé nic, umí to v domě pořádně rozproudit. A cože to je? No má černý kožich, čtyři tlapky, mrštné tělo. Žluté oči nejde přehlédnout. I když se ten černý chomáč krčí za rohem.

11.2.2021 v 19:17 | Karma: 25,22 | Přečteno: 416x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Hlavně zachovat klid

Většina majitelů čtyřnohých mazlíku by za ně dýchala. Těžce nesou, když se jejich mazlíček potýká s nějakým neduhem. Stejně tak to vnímám já.

19.1.2021 v 19:40 | Karma: 18,65 | Přečteno: 427x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Mina ve stodole

Ve Valašském kraji je u spousty starších domů hospodářská budova, která sloužila ke skladování sena. Stodola.

29.12.2020 v 18:59 | Karma: 28,52 | Přečteno: 675x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik