Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Roztržitá

Každý, to občas zažije, prostě den blbec. To hned po ránu se na vás i káva šklebí. Leknete se vlastního odrazu v zrcadle, i když se na sebe hezky usmíváte. 
Domeček

Z ranního rozjímání u kávy mě vyrušil mobil. Máma. Zní naléhavě, no Dani kde jsi, už čekám čtvrt hodiny. Nechápu.  ,, Mami a na co čekáš?“   ,,Že ty jsi, zase zapomněla?“ No  teda, měla jsem ji vézt k doktorovi na kontrolu.  Jak jsem mohla zapomenout.  Úplně stejné to je, když se chystám za ní na ,,pokec“  Většinou jí něco vezu, ze zahrádky nebo vajíčka. Ovšem ne vždy to dovezu, moje roztržitost je už skoro nemoc. Netuším, zda se dá léčit.  Nepomáhá mi ani, když si to zapíšu, nejlíp do kalendáře, tam ,, nasýsám“ často. 

Nejlepší je napsat si do obchodu lístek, strávím s tím hodinu, abych v obchodě zjistila, že leží doma na stole. Nemám ráda velké obchody, jsem v nich ztracená. Najít odložený nákupní vozík, to je něco. Takže potom doma občas hledám věci, které jsem určitě měla v ruce, ovšem vložila do cizího košíku. Tímto se všem moc omlouvám, nedělám to naschvál. Anebo ten trapas když, mě po celém obchodě sledovala paní. Nechápala jsem ji, proč to dělá. No ona nesledovala mě, ale svůj vozík, který jsem ji ukradla. A potom ta práce najít ten svůj košík s nákupem v náručí. 

Raději si na nakupování beru někoho z klanu na pomoc, nejčastěji starší dceru Danielu. Ovšem ani to není úplná výhra. Tentokrát jsem v tom byla nevině. Přemýšlím, co doma ještě chybí, lístek samozřejmě doma. A v tom vidím za sebou botasky, kousek nohavic od kalhot, a to už mě silné ruce tisknou k sobě, tak že dotyčnému nevidím do tváře.  Absolutně to nechápu a slyším ho říkat  ,,paní, nedělejte žádné scény a pojďte v klidu se mnou,,  Stále mě pevně drží, je vysoký, vidím jen ty boty, stojí mi za zády. 

V hlavě mi šrotuje, přemýšlím, co to má znamenat, nic jsem neukradla, aspoň ne úmyslně.  Co to je za dementa, co když mě chce okrást, nebo ukrást celou třeba na orgány .(Asi moc sleduju kriminálky.) Nohy mě přestávají nést, strach zaplavuje tělo, ovšem adrenalin mě pomáhá se bránit. Smýknu sebou zprudka, že to útočník nečekal, trapas, netrapas. Zaječím mu už do tváře, která je tak blízko, že je rozmazaná. ,, Hergot co to děláš, šibe ti či co“ ! 

Najednou rozostřený zrak vidí tvář bratrance, který se náramně baví. Měl štěstí, že jsem v ruce nic neměla a odstoupil do bezpečné vzdálenosti, ještě aby nás tak vyvedli za výtržnictví. Dcera stojí hned za mnou, s výrazem, já je neznám. Mně se klepou kolena,   ten darebák se směje, až mu slzy tečou.  ,,Jsem tě dostal co“? ,,To teda dostal ty barane, včil už nenakúpim nic“.  Měl docela štěstí, dcera  roky dělá sebeobranu, už byla nakročená, že s ním švihne o zem.  Dovedete si to představit, to bych už tam nemohla nakupovat vůbec. Nebyl to jeho první vtípek,  tuším že ani poslední, proto se modlím, ať se při nakupování zase nepotkáme. Ale mám ho ráda, truhlíka. 

Půlka nákupu chyběla, něco zachránila dcerka. Trvalo mi chvíli, než se kolena přestala třást.  Dcera tlačí vozík a já hledám auto na parkovišti, toto je za trest. Jo už ho vidím, hrnu se k zádi autíčka, kliknu na klíček nic. Znovu zběsile ho mačkám, to mi ještě chybělo,  pokazilo se ovládání. Jak jak jsem v panice mi nedochází, že auto se dá odemknout i jinak. Volám ,, Dani“!  Z jiného konce parkoviště slyším dceru: ,,Mamko co tam děláš, to není naše auto.“ Já toho bratrance asi uškrtím, jsem zmatená jak lesní včela a stojím u cizího auta. 

Navečer jsem ještě jela s naší fenkou Bee na očkování, bylo to zapsáno v kalendáři, tak to nebudu odkládat.  Všechno si už v klidu nachystám, ještě než naložím Bínu, zjišťuju, že nemám finance. Seberu tisícovku, na co peněženku, dám si to do pouzdra k očkováku. Bee ne zcela nadšeně naskočí do kufru  auta s výrazem: musí to být?  Jedem je to kousíček. Hm zrada, kde jsou ty peníze, které jsem držela v ruce před odjezdem. U očkovacího průkazu nejsou, to by je tam musel někdo dát, já ne. Nevím, kde jsem je šoupla, jedem zpátky. Bee unuděně zívá, tím mi dává najevo, co si o tom všem myslí. 

Peníze nikde, musím vzít další a později je pohledat. Celou cestu zpět si nadávám. Jsem na sebe naštvaná, roztěkaná a dělám chybu,  šajtrpáka nezaskakuje na pozici jedna, aniž bych si všimla, skočí na neutrál. Vyzvednu Bee z kufru, a jéje copak to máš Bínuško pod sebou za modrý papírek?  Byla tam, ztracená papírovka.  Chci auto zamknout, zdá se mi to? Jakoby se začalo pomalu rozjíždět, nezdá, ono couvá samo, bez nás. Snažím se otevřít dveře u řidiče co nejrychleji, Bee má jiný názor, přetahuje se na vodítku,  daří se ji má čtyřicet kilo. Nakonec jsem silnější, podaří se mi zatáhnout ruční brzdu, černý pokušitel stojí. 

Beztak to tam někdo nahoře zařídil, abych se opět zapotila. Já vím, vlastní blbostí, ale ruku na srdce, komu se něco takového nepovedlo. Aspoň, že Bee je u paní doktorky za dámu, v klidu se nechá naočkovat. Ani raději nepíšu, že nakonec jsme měly na očkování čas ještě měsíc. Naštěstí to až tak nevadí.

Zítra bude snad klidnější den, jenže u mě člověk nikdy neví…… 

Autor: Dana Adámková | sobota 24.6.2017 12:11 | karma článku: 20,01 | přečteno: 550x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Arizonští poslanci schválili zrušení 160 let starého zákona zakazující potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik