Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Přítel v hnoji

Mobily, tablety, notebooky, všechny je miluju. Hračičky. Možná, kdyby zůstaly  telefony v původní velikosti, neztratili bychom je tak lehce.

Koho před lety napadlo, že jednou budeme nosit telefon v kapse. Mě teda ne. To dnešní děti se už narodí se schopností tyto hračky ovládat. Moje děti měly základy na PC ve škole. Se mnou trpělivost neměly. Učila jsem se sama. Později dokonce moje dvě tety. Ovšem na dálku přes Skype. Zvládly jsme to, jsou dokonalé. Teď učím na tabletu moji mámu. Musím ji pochválit, opravdu ji to jde skvěle. Jakou má radost, když se jí něco nového povede. Když jsme jí ho se sestrami předávaly, byla šoku. ,,Tož děcka, toto se nenaučím“. Dneska je nadšená a my se těšíme s ní.

miláčci

Spousta z nás má zkušenosti se ztrátou mobilu. Ale můj muž bude asi v tomto sportu král. Často pobíhá po domě a hledá. Tehdy jsme hledali všichni. Tři dny. Jasně, mohla jsem za to já, nebo pořád uklízím, takže jsem ho uklidila.

Jdu krmit prasátka, božínku, co to je tady v kýblu plném vody. Ano, byl tam ztracený telefon. Manželovi tam vypadl, když krmil vepře, zřejmě z kapsy. Už měl zkušenost s vodou, několikrát ho koupal v záchodu. Takže nezapínat, rozebrat, vysušit. Telefon to přežil. Ovšem ne dlouho.

Přišel o život-Jarda ho, zapomněl na kole Tatry, když ji na poli opravoval. No navždy ho těžký kolos zatlačil do hlíny. Na Vánoce dostal nový. Moc spokojený nebyl, není fanoušek nových věcí jako já. Když jsme mu s holkami ukázaly, že může i fotit, přestal remcat. Ale věčně ho hledal, to se nezměnilo. Dcera ho jednou našla v louži před domem. Já na dvoře, jen tak asi mu vypadl z rukou. Vánoční dárek mu vydržel dva roky. Zbyla po něm jenom fotka. A to doslova. Odložil ho na střechu auta, když si domlouval opravu v plechového miláčka. To také hned do servisu odvezl. Při zpáteční cestě našel právě na cestě jen tu fotku telefonu. Nebo spíše to, co z něho zbylo.

Dcera mu sehnala stejnou značku mobilu, ať se ovládání, nemusí učit znovu.  Zbylo jenom vyměnit SIM kartu. V prodejně chtěl novou s tím, jestli by šly s té staré vytáhnout kontakty. Prodavač nevěřícně převracel simku. Pane, toto je opravdu rarita a jedna z prvních karet, novou vám dám zadarmo. A to netušil, jaký pestrý život měla s mým mužem.

Jednou na odpolední směně přiběhl na dojírnu stájník. ,,Baby, na kravíně zvoní telefon, někdo ho tam ztratil“.  Šly jsme teda hledat, fantazie pracovala na plné obrátky a už jsme představovali, že některé dojnici hraje v břiše. Na stáji bylo ticho, funěly jen kravky. Naše hledací četa špízovala uši. ,,Ticho, slyšíte, hraje v jedničkách“. Volal Standa. Jo jenže kde?  Někdo byl vytrvalý, protože tóny z telefonu se rozléhaly po stájí, i když tlumeně. ,,Tady je“!  Stáňa ho našel pod vrstvou hnoje, v momentě kdy přestal zvonit. Docela jsme zírali, taková náhoda, kdyby nezvonil, vyhrnul by ho stájnik na hnojiště. A co více, byl zrovna v zúženém místě, kde krávy všechny procházely sem a tam. Šedesát krav a ani jedna ho netrefila.  Nebylo těžké zjistit, komu patří, našemu veterináři.

Byl za jeho nález rád, říkal, že si to odpoledne pochvaloval, nikdo mi nevolá, nikdo mě nepotřebuje. Takový, klid. Že se jeho přítel válí v hnoji, ho nenapadlo.

Vzpomínám na moje první dobíjení kreditu. Běhala jsem po bytě, myslela si, že mám slabý signál. Pořád mi to hlásilo špatný PIN. Dcera zrovna přišla ze školy, když jsem už do telefonu ječela ,, pět, osm, šest, devět.. nechápu ty debile jak srozumitelněji ti mam ty čísla už říct“. Dcera mě ještě chvilku nechala trápit. A když se dostatečně vysmála, mi oznámila: ,,Mami, víš, ty čísla se tam musí vyťukat. No přiznejte se, že jsem nebyla sama.

krávy

 

Autor: Dana Adámková | úterý 27.6.2017 10:42 | karma článku: 21,07 | přečteno: 534x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik