Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Milovaní a ti nechtění

U mých nohou leží moje radost, bytost, která mě miluje, zbožňuje. Já doufám, že nejen kvůli tomu, že ji krmím.  Je to moje malá psí kamarádka Any.
Ariska

Také Bee, velká jako maxipes Fík, leží těsně vedle mě, rozprostřena na chladivé podlaze. Občas se přijde otřít o nohy  mourinka Mia. Tuším, že jsou to spokojená zvířata, milovaná. Všechny naše mazlíky, milujeme.Jsou součásti rodiny.

A právě při pohledu na ty naše mazlíky mě napadá myšlenka, proč nemají aspoň kousek štěstí i ostatní zvířátka. Tyto věci se děly vždycky, ale teď je to více vidět. Plný internet nechtěných zvířat.

Člověka bolí srdce, když vidí vyhozená, často slepá mláďátka. Živá, zabalená v igelitu, většinou v kontejneru. Naštěstí jsou lidé s velkým srdcem, kteří jsou ochotni pomoci. Znám spoustu lidí, kteří na úkor svého pohodlí pomáhají, zachraňují. Tato zvířata sponzorují ze svých výdělků. Budu sebekritická, já bych to nedokázala. Snažím se jim aspoň pomoci finančně. Tam kousek, příště zase jinde. Jim patří velké poděkovaní.Těm lidem s velkým srdcem.

Když trápí moje zvíře nějaký neduh, hned to řeším, pokud je to vážné, trápím se, nespím. Bojím se o ně.

Na druhé straně, kolik bolesti a utrpení musí zažít opuštěné, často i zraněné zvíře. Cítí bolest, stejně jako my, ale nerozumí tomu, co se děje. Čeká na vysvobození. Od člověka, nebo na smrt.

Je nějaké řešení? Já ho vidím, a to kastrace. Kolik utrpení by se zabránilo, kdyby lidé své kočičí miláčky vykastrovali. A pokud nejsou schopni svoji fenku uhlídat při hárání, tak kastrovat i psí kamarádku. Hloupí lidé, odpoví: ,,Přece nenechám do zdravého zvířete řezat“. Spíše je to výmluva, je jim líto peněz. Kolik bolesti zažije kočka, fenka rodící dvakrát za rok. Jak jí musí být, když jí mláďátka seberou po narození.

Mně když rodí fenka, vezmu si dovolenou. Štěňátka jsou pečlivě naplánovaná, rodičovský pár musí být zdravý. Při porodu jsem s ní, co na tom, že třeba shrbená pod psacím stolkem, celou noc. Nenechám ji samotnou. Hlídám, aby bylo všechno tak já má být. Ona ví, že se může na mě spolehnout. Se stejnou péčí odchováme společně štěňátka,  vyberu majitele. Udržuju s novou rodinou kontakt, vím, jak se naše chlupaté děti mají.

Nezodpovědný člověk, který není schopný svoji fenku uhlídat, kolikrát ani neví, že mu fenka rodí. Natož, aby se zajímal, jestli je všechno v pořádku. A potom nastane otázka, kde s nimi. Někteří se poučí, štěňátka odchovají a zajistí nové rodiny. Fenku příště uhlídají nebo vykastrují. Kolik takových je?

A kočičky, ty se uhlídat nedají, pokud jsou venku. Škoda je, že tyto řádky, přečtou jenom milovníci zvířat, lidé, kterým na svých zvířatech záleží. Stejně to zkusím uveřejnit, i kdyby moje slova jednomu člověku otevřela oči. Stálo to za to.

Prosím, milujte svoje svěřence a kastrujte je. Útulky jsou plné a nechtěných zvířátek je tolik……I oni chtějí být milováni a umí lásku vrátit.

Bydlím u své kočky

 

Autor: Dana Adámková | čtvrtek 20.7.2017 16:43 | karma článku: 23,50 | přečteno: 686x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Sami máme málo. Evropa váhá nad systémy protivzdušné obrany pro Ukrajinu

23. dubna 2024  19:53

Mnohé evropské státy včetně Francie nejsou ochotné zříci se ve prospěch Ukrajiny svých...

Ursula von der Leyenová přijede v rámci předvolební kampaně do Prahy

23. dubna 2024  19:38

Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová přicestuje v úterý 30. dubna do Prahy. V rámci...

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik