Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Psíma očima

  Tož nevím, co se u nás bude dít, jenom tuším, že přestavba kuchyně bude asi kvůli mně a mým dětem. Panička začíná být nějaká nervózní.  Snaží se, abych nic nepoznala. Já vím svoje.
Bee

Patří se představit, říkají mi Bee, prý jsem briard. Netuším, co to znamená, ale paničce podobná nejsem. Zato mojí malé kamarádce Any ano. Jenom jsem trošku větší, než Anynka.  Máme se rády a hlídáme se navzájem, ale hlavně vartujeme naši paničku. Psi to tak dělají.

Všichni se moc těší na moje štěňátka. Tatínek miminek se stal nedávno šampionem Slovenska. No není to frajer?  Je.

Štěňátka se v bříšku hezky vrtí, už mi ztěžují pohyb, břicho roste před očima. To mi nebrání, abych hlídala. Sousedův pejsek dá echo. Někdo se blíží. S Any vyrazíme na obhlídku s řevem, ať všichni vědí, s kým mají čest. Aneko je malá, proto ječí jako siréna, aby ji bylo aspoň slyšet. Mě všichni slyší i vidí.

Panička nám pomáhá bránit náš domov, protože ječí zároveň s námi.  To, že huláká na nás, nám dojde, až je vetřelec pryč.  Zlobí se, prý nemáme dělat kravál. Tak jak jinak máme hlídat? To nám neřekla.

Jsem nespokojená, když jde panička pryč. O to více ji vítám. Když má to srandovní kolo, to je zábava. Ona ho drží, jde při něm, nemá volné ruce, nemůže se bránit. Toho využiju, strčím ji hlavu mezi nohy. Ona se s výkřikem zastaví a já se protáhnu celá. Teď s tím břichem je to ještě větší sranda. Podobné věci dělám i pánovi, jenom on na kole sedí, tak ho tahám za nohavici, zatím teda nikdy nespadl, takže vyhrává.

Potom následuje pravé vítání, pištím radostí, jako když jsem byla štěně. Svalím se jim k nohám. Občas je to legrace, zvlášť když to nečekají. Teď to mám ztížené, s bříškem už se skládám hůře. Panička mě po něm hladí. Mluví na mě i štěňátka. Líbí se mi to, moc. Mazlení, hlazení je žůžo.  Nedávno mi říká  ,, Tak Bee, Renča má vybrané jména pro štěňátka. Budou na A. Francouzské, protože plemeno briard pochází z Francie. A že jestli bude stačit sto dvanáct. „ Se zbláznila, ne. Tak prý něco vyberou podle jednotlivých miminek. Každé jméno má svůj význam.

Panička se mi věnuje o malinko více než Anece, to mi moc vyhovuje. Původně jsem jako pastevecké plemeno měla bydlet venku. Teda mám parádní výběh s luxusní boudou. Někdy se tam chodím schovávat, před sluncem, nebo deštěm. Jinak běhám celé dny po zahradě. Ale v zimě jsem na ně udělala psí oči. No přece toho chudáka nenecháme venku zmrzat. Takže naoko bydlím venku. Ve skutečnosti bydlím v obyváku.

Tak znáte to nejdříve, že teda přes zimu a na zemi. Jenže páníček mi ukázal, jak je to fajne na gauči. V létě je zase venku moc vedro, jsem hrozný chudák v tom černém kožichu. V obyváku je príma. Ale vím, že mám povinnost. Hlídat, tak občas vyrazím ven. Teda plnit povinnost. Nejraději s Any v patách. Ta v boudě nespí vůbec, nemá na to srst. Mezi námi je to taková malá dáma. Nic nevydrží.

Tak nevím, oba páničci montují nějakou podivnou bednu. Prý ,, Bee tady budeš mít pelíšek pro štěňátka“. Tak to fakt nevím, jak to myslí, já si doupě pro svoje děti vyberu sama. Už jsem začala. Vyhrabala jsem si velkou díru ve slepičím výběhu. Budeme blíž k potravě. Pokukuju po skleníku, tam by to bylo také vyhovující. Jenže mě tam nechtějí pustit. Počkám na příležitost. Doufám, že mi Any pomůže se štěňátky, co na tom, že má pět kilo a oni ji brzo dorostou. No já na tu moji malou kamarádku spoléhám.

Včera jsem se skvěle nadlábla. Jedna z paniček řezala maso. Kuřecí. To vonělo. Pořád jsem do ní šťouchala nosem. Tak nenápadně, aby si mě všimla. Nějaký kousek mi hodila, ovšem co to je pro hladovou mámu. No povím vám, nakonec jsem byla ráda, že na mě zapomněla.

Někdo na ní volá. Hned jak zmizela z dohledu, mizí i maso. Hádejte kam? Ani jsem se nerozdělila. Nakrájené hezky pro mě. Sedla jsem si opodál a dělala se, že o ničem nevím. Any šmejdila a hledala po zemi maso, super bude to na ni.

Bacha Renča se vrací a volá ,, mamí, ty jsi to maso schovala“?  Obě se na mě dívají. Já jim ukazuju na Any. Neoklamala jsem je, Any je malá. Asi jsem udělala správnou věc. Obě se smějí, se slovy přece se na ní nemůžeme zlobit, že nám slupla oběd.

Tak si tu spolu žijeme. Držte mně a mým štěňátkům palce. A také myslete i na paničku, nebo jak ji znám, stresařku, bude blízko ke kolapsu z mých dětiček.

Bee

 

Autor: Dana Adámková | čtvrtek 24.8.2017 10:45 | karma článku: 21,12 | přečteno: 440x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Policie zadržela mladíka, který v tachovské škole vyhrožoval blízkým spolužačky

23. dubna 2024  15:03,  aktualizováno  24.4 17:22

Policisté v úterý zadrželi ve škole v Tachově mladíka, který nožem vyhrožoval zabitím. Při...

Desítky miliard dolarů pro Ukrajinu a zákaz TikToku. Biden to podepsal

24. dubna 2024  17:16,  aktualizováno  17:18

Aktualizujeme Ve středu podepsal americký prezident Joe Biden po několikaměsíčním schvalování v Kongresu zákon...

Izrael pokročil v přípravě akce v Rafáhu, civilisty ochrání, uvedl mluvčí vlády

24. dubna 2024  16:55

Izrael pokročil v přípravách pozemní operace namířené proti palestinskému hnutí Hamás v Rafáhu na...

V nahrávkách si stěžoval na bankovky. Bystroně z AfD potápí důkazy

24. dubna 2024  16:53

Nové důkazy v kauze německého politika strany Alternativa pro Německo Petra Bystroně potvrzují...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik