Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Všechno je o lidech

Nastal čas loučení a slzí. Brzy na dvorku utichne štěněcí štěkot z radostných her, rozdováděných mláďat.
Ambra před velkou cestou

Slzy smutku, ale i dojetí. Tak jako včera. Přijeli,  první noví páničci pro štěňátko. Moc se těšili a nemohli dočkat. Tomu rozumím a dávno vím, že oni jsou ti praví pro moje čtyřnohé děti. Už jsme se seznámili, když se tu byli na kukandu. Najeli přes šest set kilometrů, jenom aby se na Ambru mohli podívat. Na tu svoji malou.

Přesto jsem byla rozrušená, moje obavy se rozplynuly při vřelém přivítání.  Budoucí páničci mi předali nádhernou kytici. Ano, jako každou ženu i mne ta kytka dojala  Je to výjimečné, že vám zájemci o štěně dovezou pozornost a poděkování za štěňátko. Bohužel často čekají slevu a také třeba pytel krmení.

Takoví lidé si neuvědomují, kolik času, péče a lásky člověk do svých svěřenců dá. Ta zodpovědnost za živou bytost. Nejdříve za mámu štěňat. Výčitky. Když se ve vedru doslova valila po bytě s obrovským břichem. Strach, když přišly první stahy. Zodpovědnost za její život a životy těch maličkých. Ano, já jsem byla příčina všech těchto trablů.

A Bee, statečná holka, to musela zvládnout. Obě nás bolelo srdíčko, když odešla jedna holčička, i to se stává. A toto si málokterý zájemce o štěně uvědomí.  Probdělé noci. Neustálé obavy, jestli je všechno tak, jak má být.

Moje Bee to zvládla na jedničku. Já snad také.

Ty malé chlupaté děti beru jako dar. Péče a starost o ně se mi vrací.  Pozorovat jejich hry a důležité souboje o kus hadru nebo hračku. Nedá se to popsat, není to reality šou, je to skutečnost, dotek přírody. Ty psí oči udivené, když se ocitly mimo zahradu. Chvilku udiveně sedí na louce. Vypadaly jako sovičky. Vykulené oči, hlavičky natáčí na jednu stranu, na druhou. S otázkou: „Kde to jsme?“

Všechno trvá pár minut, a už běží novému dobrodružství vstříc. Každý den se naučí něčemu novému, a nejenom oni. Pořád se je co učit. Hrozně rychle jim to jejich dětství u nás uběhlo. Dětství si ještě užijou, ale už bez nás….Takový je život.

Není to lehké. Nejhorší čas každého chovatele. Každé štěňátko „obrečím“. Včera to bylo jiné. Když jsem viděla ten pár, s jakou láskou si malou Ambru berou. Položili mi spoustu otázek. V obavě, aby neudělali něco špatně. Paní měla slzy v očích. Vysvětlila mi to, bolí ji, že malou vezme od rodiny. Tak já se tolik držela,  abych „negébila“ A když dodala. „Ta štěňátka jsou odchovaná s velkou péčí a láskou, já to poznám.“  Snažila jsem se být statečná a slzy dojetí držela pod poklicí do dob, než se za nimi zavřela vrátka. Přiznám, že jsem do sebe musela kopnout panáka.

No další várka emocí bude brzy, protože i další děti už mají ty svoje lidi. Já jen doufám, že jsem vybrala dobře. Zatím jsem měla štěstí. Do lidí člověk nevidí, ale vysílají signály, které můžou pomoci.  Všechna naše štěňátka z předchozích vrhů mají rodiny, kde je milují. Posílají mi zprávy a fotky.  Občas chtějí poradit, a to je pro mě čest.

Nejhorší bude loučení s drobkama,  kteří poletí za oceán. Neposlala bych je tak daleko, ale budou mít důležitý úkol. Starat se o nemocné děti. Každé bude mít svůj příběh. Já věřím, že to zvládnou na jedničku. Poslání briardů je jasné: milovat svoji rodinu, chránit ji a všechno co k ní patří.

Večer jsem na netu viděla fotky týraných pejsků, vyhublých na kost….srdce mě bolelo a bylo mi moc smutno. Psala jsem dcerce, že bych potřebovala obejmout. Její odpověď mě dojala. Ten den byl plný emocí.

,,Mamko, obejmu tě v pátek, jak přijedu, a moc ráda. Víš, jsem šťastná, protože jste moji rodiče. Mám vás oba moc ráda.“ Tak tady na to už „kalíšek´“ nepomohl. Potom nebreč.

Jenom mi proběhlo hlavou, že všechno je o lidech. Celá naše rodina drží při sobě v radosti, bolesti. Naši předci nás učili žít v pokoře, lásce a úctě. Toto poselství se předává z generaci na generaci. Jsem vděčná svým rodičům i manželovým, že nám toto předali. Ted se nám to vrací….

Mějte se rádi, život je krátký.

Astin už je čas?
Máma Bee
Aura už jen pár dní spolu...
Láska na první pohled
Ahoj já jsem Ambra a budu tady s tebou bydlet....
Hezká den přátelé Astin

 

Autor: Dana Adámková | středa 8.11.2017 17:50 | karma článku: 21,46 | přečteno: 457x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik