Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jsem malá, ale šikovná

Utekly čtyři měsíce, co jsem se vyklubala z máminého bříška. Svět byl omezený jenom na její mléčný bar. Ale teď je to už mnohem zajímavější.
astinka

Umím moc dobře používat všechny svoje smysly a dokonce i nožky. Učím se spoustu věcí od mámy, třeba hlídat. To umím báječně, dokonce ani máma není tak ostražitá jako já. Ráno ve tři hodiny odjíždí panička pryč. Nezapomenu se připomenout. Vždycky štěknu, aby věděla, že jsem za dveřmi a nespím, zatímco máma spí jako špalek.

Dokonce máma někdy chrápe. Krásně se spolu zahříváme. Spíme v místnosti, kde máme velkou matraci, deku.Tu já používám jako báječnou hračku. Panička povídá, že to tam máme bezpečné, bez kabelů a přístrojů na elektriku. A nemusíme po schodech, když chceme ven. Mám tam plno hraček, ale některé věci jsou ke kousání zajímavější. Třeba elektrické šńůry.

Já mám kabely moc ráda. Jeden tam přece zůstal. Co na tom, že byl pověšený vysoko. Chytrá holka jako já „Astinka“ si poradí. No páni ten je tvrdý, odolný, dalo to fušku, ale dílo se podařilo. Kabel jsem krásně na jednom místě nakousala. Příště to dodělám.

„Šmankote holky, co jste to vyvedly?“ Slyším láteřit paničku.

„A jako co máš na mysli?“ pomyslím si.

„Jo ták, ty myslíš tu šńůru, neboj. To já ještě upravím. Co to děláš? Proč ho dáváš ještě výše, to potom budu mít bojové podmínky, tam nedosáhnu.“

Zlatá máma pořád je i kus větší a pochopila. Tu báječnou hračku mi podala, abych to mohla dodělat. Musím se pochválit, podařilo se. Z jednoho kabelu jsou dva. Páníček, se ale radost neměl. No tady se jeden nezavděčí. Přitom já byla tak hodná a hezky si hrála.

Moc ráda chodím na procházky, někdy bereme i mámu. Občas jdeme jen s paničkou. Jako dneska. Dostala jsem obojek se světýlkem, prý ať jsem v té tmě vidět. Hlavně, že panička žádný obojek nemá, já už ji vidět nemusím?

Jeden aby se spoléhal na sebe. Občas pro jistotu drbnu paničku do nohy, aby měla jistotu, že jsem s ní. Připravena ji chránit, nespustím z ní oči. Aby se mi někam neztratila. To byla legrace. Venku byla už pořádná tma. Tam kde jsme šly, už nebyly světla. Mám pocit, že se panička bála více než já. Myslela si, že to nepoznám. Jenže já jsem na to šikulka, poznám všechno. Mně nic neuteče.

S paničkou je fajn. Občas mi dělá takové legrační věci. Jako třeba, že mi kouká do tlamičky, na pacičky, na bříško, do oušek. Dokonce i pod ocásek.  A také mě hladí kartáčem, je to těžký úkol vydržet v klidu, ale za pochvalu to stojí. Připadám si moc důležitá, když splním nějaký úkol.

Jedno nechápu. Proč pořád zahazuje ty věci, já je potom musím nosit k ní. A dělá to často. No, nakonec mně to dělá radost ji ty hračky nosit. Vždycky se tomu směje a chválí mne. Většinu dne trávíme venku. Mám to tam ráda, je tu tolik věcí k prozkoumání.

A co je nejlepší? Když přijede starší brácha, s ním je legrace. On je vždycky dobře naladěný a ochotný si se mnou hrát. Nejsem ještě velká a nestačím mu, ale vždycky se spolu domluvíme. Super když nás vezmou spolu na kopec a louky, tam nám nic nebrání v divokých honičkách.

Občas nás paničky vyruší a volají k sobě, Oki ihned upustí od hry a běží k paničce. Já už to také vím, že se to vyplatí. Pochvala a dobrůtka. Dokonce jsem tak šikovná, že si před paničku sednu, přesně tak jak jsem odkoukala od brášky a mámy.

Dneska jsem zjistila, že slepičky nejsou v ohrádce. Rozhodla jsem se je prohnat, ale jak jsem se rozeběhla, panička volá.

„Astin, to ne!“ Aha to nesmím? A proč? Byla by to super hra. Tak jo, zkusím to jindy. No nic, jdu se vyspat, zítra prý zase přijede Oki, tak se musím připravit.

my tři

Večeře bude neboj paničko

ahoj

Prosila bych piškotek.

hra

Zase mě přepral.

Astin

Mámo kde se loudáš.

Autor: Dana Adámková | pátek 5.1.2018 11:47 | karma článku: 22,00 | přečteno: 798x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Maďarský zákon o svrchovanosti dráždí europoslance, mají „vážné obavy“

24. dubna 2024,  aktualizováno  20:25

Nový maďarský zákon o svrchovanosti, který má bránit zásahům zvenčí do národní politiky, v rezoluci...

Ukrajina tajně použila střely dlouhého doletu, nová pomoc vítězství nezaručí

24. dubna 2024  20:19

Ukrajinská armáda už začala používat balistické rakety dlouhého doletu. Tajně jí je poskytly...

VIDEO: Londýnem běhali splašení koně. Zkrvavení vráželi do aut, pět lidí zranili

24. dubna 2024  13:32,  aktualizováno  20:16

Centrem Londýna pobíhalo ve středu pět splašených koní královské kavalerie. Způsobili velký chaos v...

VIDEO: Slovenský pravičák vypustil nad hlavou europoslancům holubici míru

24. dubna 2024  20:09

Krajně pravicový slovenský europoslanec Miroslav Radačovský překvapil přítomné na jednání...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik