Delikvent

2. 04. 2018 19:07:28
Život připraví zcela vážné věci, ty se ale dokážou zvrhnout v humornou scénu. V hlavní roli tlakový hrnec. A druhý aktér, říkejme mu třeba Jura.

Odpolední kávu, kterou jsme si daly v blízké hospůdce, nám zpestřili cizí společníci. Alkohol jim rozvázal jazyk a vyprávěli různé historky. No povídali si více méně spolu, ale nedalo se neposlouchat.

„Tož ogaři, víte vy, že já su kriminálník?“

Celé osazenstvo zpozornělo včetně nás. Přerušily jsme naše holčičí povídání.

„Jak kriminálník, cos vyvéd, ty blboune“.

Jura pokračoval v povídání. Víte, jak sem sa vybodovál, no mosél sem si znovu zopakovať autoškolu. Jedny testy jsem psál ráno. Druhé odpoledne. No a jak jsem tam odpoledne přijél, tak mi ten komisař říká:

„Pane, my tu, ale na vás máme anonymní udání. Že pěstujete marihuanu. Musíme reagovat, udělat u vás doma prohlídku. Když už jste tady, jeli bychom s vámi.“

Všichni byli potichu a viseli očima na Jurovi. Ten se nadechl a pokračoval.

No prý jak tam jsem. Tož mu pravím.

„Jak asi když nemám papíry. Na kole.“

Tak to nevadí, že oni pojedou za chvilku za mnou. Nemám to daleko.

Spolusedící se zeptal na to, co nás všechny zajímalo.

„Ty Juro, a co se ti honilo hlavou, jak jsi jel domů. Bál ses?“

„Jasně, že bál. Na plotně sem měl v tlakovém hrnci uvařenú masť z marijánky. Šak ogaři víte, že tatík má špatné nohy. Ta masť mu pomáhá a ulevuje od bolesti.“

Do ticha bylo slyšet jenom: „ty vole.“

„Ale hoši, já sa bál jak sviňa. Že mi najdú palírnu. To všecko mě běžalo hlavú. Když sem šlapal na kole. S policajtama za prdelú.“

Celou situaci jsem si představila. Chytl mně nezadržitelný smích. Já vím, že cizí hovory se nemají poslouchat, ale toto se nedalo. Snažila jsem, v sobě smích dusit, bublala jsem jak potůček. Po chvíli mi došlo, že se smějí všichni okolo.

Dopadlo to dobře, povídá Jura, sebrali mi enom ten papiňák s tú masťú. No a pár rostlinek. Eště sa ptali, jestli mám víko od teho hrnca. Tož sem jim ho trúba dál, zabavili ho. Prej, že mi vyrozumění dojde poštú.

„Tož mňa odsudili bez mňa. Dostal jsem podmínku na dvanáct měsícú, že sa mosím slušně chovať . A hrnec zabavili jako trest, prodali ho v exekuci. Teho mně bylo aj lúto. Nebo sem ho kúpil na burze za tři stovky.“

Jeden ze spolusedících vyzvídal. „Ty Juro, kdo tě udal, dyť bývaš v osadě s osmi barákama, to asi nebude těžké uhodnúť.“

Ale to neřeším, lidi jsou závistiví, nestojí mi za to. Abych si s tím lámal hlavu. Trest už dávno vypršal, tak su vlastně spořádaný člověk.

No více jsme už neslyšely, musely jsme domů za povinnostmi. Ale tento příběh, jsem prostě musela napsat.

Tak mně jenom napadá, jestli potom neobešel sousedy s pálenkou, aby drželi příště basu.

Autor: Dana Adámková | pondělí 2.4.2018 19:07 | karma článku: 18.49 | přečteno: 484x

Další články blogera

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma článku: 16.47 | Přečteno: 465 | Diskuse

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma článku: 16.32 | Přečteno: 374 | Diskuse

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma článku: 20.77 | Přečteno: 574 | Diskuse

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma článku: 18.61 | Přečteno: 329 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 23.03 | Přečteno: 371 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 44 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.14 | Přečteno: 294 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 513 | Diskuse
Počet článků 125 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 584

Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...