Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Mazlík z plechu

Už jako dítě jsem svoje hračky hýčkala. Moje máma musela jít lovit do popelnice vypelichaného kašpárka. Vyhodila ho s tím, že už má po smrti.

 

Cože já? Ty ťapky na kapotě nemůžu být moje.

Danušce ale chyběl ve sbírce hraček a vyváděla. Tak mamce nezbylo než pro něho jít. A to mi vždycky tvrdila, že jsem byla hodné dítě, tak nevím no.

Ale chci psát o mojí hračce, pomocníkovi. O mém autíčku. Už dlouho mě tak nic nerozhodilo a nerozzlobilo, jako článek o připravované novele o dani ze starých aut.

Šmankote, dyť já jsem na tom svém autíčku závislá fyzicky i psychicky. Spolehlivý brouček, vrní, když ho řídím. Oba máme už přetočený tachometr, tak si nemáme co vyčítat. Věrně a spolehlivě mě vozí, tam kam potřebuju.

Můj manžel se stará o jeho chod s pomocí spolehlivého autoservisu. Opečovaný brouček má lepší emise než kdejaké nadupané nové fáro.

Jako představa, že budu jezdit do kravína autem za půl mega, je fakt „prčovní“. A jenom kvůli tomu, že bude výhodnější si koupit „novější káru“. Navíc bych to musela pořád „pulírovat“, aby na tom nebyly kravince nebo otisky kočičích a psích tlapek.

Na postarší káře se to ztratí, aj ten nějaký škrábanec. Nemusím se bát, že mi ji někdo ukrade. Princeznu moji plechovou. Mám ji od kamarádky, a ta se s ní loučila jak se štěnětem, fakt nekecám.

Opravdu nevím, co bude lepší, jestli platit vysokou roční daň a nechat si auto, které je sice starší, ale plně vyhovuje silničnímu provozu a mně úplně stačí.

Nebo jezdit všude na kole. Já nevím jak ve městě, ale mně ve tři hodiny ráno opravdu žádný autobus, vlak, metro ani tramvaj nejede.

Možná kdyby si naši zákonodárci zkusili v zimě, v noci, mrazu jezdit na kole do práce, kde se teda také moc neohřeju. Třeba by jim došlo, co pro nás obyčejné lidi znamená auto. Ale pochybuju, že se nad něčím takovým pozastaví.

Večer nemůžu usnout, honí se mi v hlavě, jak budu bez auta vozit po doktorech moji maminku. Má problém s normálními schody, ne tak se schody do autobusu. V práci si budu muset vzít volno, nebo takto budeme cestovat půl dne. Druhou strávíme v čekárně u doktora.

Píšu jenom o sobě, ale je mi jasné, že tady ten zákon se dotkne spousty lidí. Vlastně většiny.

 Opravdu mám starosti a obavy, když vidím, jaké nesmyslné zákony poslední dobou vyšly. Moje staré auto má pro mě velkou cenu. Já vím, že i ono jednou doslouží, ale opět mi bude stačit starší vůz, až to přijde.

Když se rozpadla naše škodověnka, zdálo se mi, že má smutné světýlka. Říkám manželovi, že je smutná, že ji nechci dát sešrotovat. On mě obejmul a říká: “Zakopu ti ju na zahradu, možeš ji tam zasadiť kytičky a udělat pomníček.“

Ta představa se mi líbila, ale bylo mi v tu chvíli líto i jeho, tu jámu by kopal ještě dneska.

Nic proti novým autům. Jsou krásná, pohodlná a jízda v nich je určitě bezpečnější. Kdyby mi ho někdo postavil na dvůr, určitě nepohrdnu. Ale jinak bych se bála ho někde nechat, že mi ho někdo ukradne. Panikařila bych z každého škrábance.

Potřebuju vozit Bee a Any, to znamená chlupy, sliny, bláto. A občas potřebuju převézt seno, slámu, hobliny nebo třeba i blbé petky do sběru. Jenom představa, že to narvu do krásného nového auta, je děsivá.

Tož když to všechno sečtu, mně stačí opravdu šikovná „ojetinka“ a nejlíp bez daně.

moje

 

Autor: Dana Adámková | středa 4.4.2018 20:40 | karma článku: 18,10 | přečteno: 499x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

ANALÝZA: Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO
Slož puzzle a vyhraj jedinečné dárky od značky BEBELO

Každý den po celý tento týden můžete vyhrávat jedinečné dárky od značky BEBELO.

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik