Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak moc je důležitý klid v duši, když tělo stůně

Nikdo se do nemocnice netěší. Nikdo nepředpokládá, že tam zažije něco výjimečného. Stejné to bylo u mne.
Kočíčí terapeut

Moje nemocná páteř si žádala hospitalizaci. Už jsem tam jednou byla. Tak jsem věděla, že péče a přístup personálu je výborný. Až nadstandartní. Bála jsem se toho, jaké budou spolupacientky, nebo lidi jsou různí, zvlášť když mají bolesti.

Ihned na příjmu jsem se dala do řeči s ženou v mém věku.  U sebe měla  objemnou taškou.

 Ano, ten den jsme nastoupily spolu. K naší velké radosti na stejný pokoj, postele vedle sebe. Další dvě milé a příjemné babičky, které byly na našem pokoji. Už se pomalu balily domů.

V nádherné zahradě čekalo milé překvapení, kocourek Filip, který je součástí nemocnice. Při první procházce pochodoval s námi. Za občasného mňoukání nás provázel všemi zákoutími zahrady.

Personál v nemocnici byl milý, usměvavý a vstřícný. Stravovala jsem se v jídelně pro chodící pacienty. Jídlo bylo chutné a moje spolustolující moc milé. Stihly jsme si u jídla povědět spoustu příběhů ze života.

Trošku jsem si připadala jako simulant, nebo většina osazenstva byli opravdu babičky a dědoušci. Na schodech jsem je předbíhala. I když v bolestech, ale přece jenom ta fyzička je trošku lepší. Když mám o 30let míň než oni.

Přesto měli v očích všichni odhodlání nedát se osudu. Ti co jen trochu mohli se trápili se schody za pomoci holí a berel. Byli úžasní.

Po pár dnech pobytu přišla bábinka, dáma. Vyvalily jsme oči, když nám řekla, že má 85 let. V očích měla plno života a lásky.  I v noční košili a županu byla nádherná bytost. Tělo trochu pokroucené od nemocné páteře a poznamenané věkem. Ale přesto jemná stará dáma.

Vyprávěla nám o svém životě. Smála se mým průpovídkám. A protože nesměla číst, tak jsem ji přečetla pár mých blogů. Moc se jí líbily. Pořád mi říkala, že nesmím odejít. Při odchodu mi tiskla ruce, tak jako by je nikdy nechtěla pustit. Já vím, že na ní nikdy nezapomenu, a když požádala o mé telefonní číslo, ráda jsem ji ho napsala.

Paní, která přišla jen pár dní před mým odchodem, byla také úžasná. Moc hezká babička se stříbrnými vlasy, které krásně ladily s modrýma jasnýma očima. Oči plné života. Brzy jsme se dozvěděli, kolik má dětí a vnoučat. A zajímal ji život i nás ostatních.

Nabídla jsem ji tablet, aby si mohla přečíst některý můj blog. Moc se jí příběhy líbily. Ovšem zaujal i můj tablet. Moc mně mrzí, že jsem už neměla čas ji do toho zasvětit. Jsem si jistá, že by to zvládla, nebo po pár minutách už čilé listovala a posouvala si stránky. Šikulka.

Řekla jsem ji, že ji vnoučci určitě rádi poradí a pomůžou, kdyby se rozhodla si tablet pořídit. Škoda, že ji vnuci hned odpověděli, že by to nezvládla. Já vím, že ano jenom by to chtělo více trpělivosti.

Vždyť naše mámy a babičky nás tolik toho naučily, proč jim to nevrátit. Nejsou o nic víc nešikovnější než my. Jenom nové technologie jsou jim vzdálenější. A nejdůležitější je zájem a nebát se objevit nové věci.

Ještě musím zmínit Janu, mojí vrstevnici, s kterou jsem nastoupila. Moc milý a skromný človíček. Opravdu jsme si sedly do noty a vůbec nevadilo, že naše víry byly úplně odlišné. Když jsem ji obejmula na rozloučenou, zaleskly v jejích očích slzy. Musela jsem rychle odejít, i já měla na krajíčku.

Tak vzniklo přátelství a porozumění. A mně to dalo ponaučení: staří lidé nám můžou obohatit a zkrásnit život, neodepisujme je a podejme jim pomocnou ruku, když to potřebují. Určitě na tyto dny v nemocnici nezapomenu. Díky vám, ženy s velkým srdcem.

Musím na závěr zmínit telefonát jedné babičky. „Ano, všichni tady máme kapavku.“  Potom se nesměj a lež v klidu s kapající kapačkou.

Oáza
Místo pro čerpání síly
Pohlazení po duši
Nevěsta
Zahrada
Zákoutí klidu
Filípek

 

Autor: Dana Adámková | neděle 22.4.2018 20:49 | karma článku: 23,70 | přečteno: 784x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik