Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Calimero

  Vzpomínáte na večerníčka o černém kuřátku? Já ano a kuřátka, o kterých budu psát, měly z pekla štěstí. 
Emička

Moje kamarádka Vladěnka je ten nejzlatější človíček, o kterém vím.

Neznám člověka vhodnější na profesi, co zastává. Pomáhá starým a nemohoucím lidem. Život se s ní nemazlil, ale ona je přesto tak laskavá a milá osůbka.

Chodí se mnou venčit mojí smečku a přitom probereme všechno. Při zastávce u ní doma mně povídá tajemně: „Danuš, poď sa na neco podívať.“

„Že ty máš koťátko, přece jenom ti to nedalo,“ odpovídám a jsem zvědavá jak sviňa.

Dovedla mě ke králikárně, kde byl obsazený jediný box. A to černou kvočkou, načepýřenou a evidentně naštvanou, kdo ji ruší. Byla v bojové náladě. Nadávala tak, že i kohoutek-lilipután, ve slepičím výběhu spustil varovný křik.

Kuřátka sotva tři dny stará se snažila schovat pod mámu, ale zvědavost jim nedala a střídavě vykukovala zpoza mámy ven. Měla snad všechny barvy.

Já jsem celá zjihla a začala na ně šišlat. Všechna mláďata jsou rozkošná a dokonalá.

„Jé Vladi, kolik jich máš?“

„No představ si, že deset.“

„No páni, tak to je mazec, to se fakt povedlo.“

Chválím Vlaďce  početné hejno kuřátek. Občas se mi také zadaří něco odchovat. A proto vím, že to není jen tak. Seženu si vajíčka od vyhlášených chovatelů. Počet řeším podle velikosti kvočny, aby je obsedla. Kontroluji slepici i vajíčka a netrpělivě čekám.

Většinou se nemůžu dočkat. Když se kuřátka konečně líhnou, vyberu kuřátka, dám do tepla. A hlídám ostatní vajíčka. Po vyklubání posledního kuřátka. Je vrátím mámě. Ona ví, nejlíp co s nimi.

No když mám štěstí, tak mám z 11 vajíček šest kuřat. Zákon schválnosti, že většina jsou kohoutci.

Kamarádka mě vytrhla z přemýšlení.

„Já jsem kuřata nechtěla. Kura začala kvočať, aby neotravolala na hnízdě, tož sem ju strčila sem. Dala sem ji tam deset vajec, ať má zábavu. Beztak sedět nebude. Mám enom toho malého kohůta. Tož co by s teho mohlo byť.“

Byla jsem napnutá, co z kámošky ještě vyleze.

„No když sa vyléhly dvě kuřata, ostatní vajca měla rozházané. Tož sem si pravila: Aj tak dobré, aspoň neseděla zbytečně. Ostatní sem posbírala, že je vyhodím.“

„Ty vole!“ Vyletělo ze mne.

„Přiznám sa, že sem aj jedným hodila na hnůj. A ono začalo pípať.“

To nemohlo, přežít lítostivě kňourám nad kamarádčiným činem.

Vlaďka mě uklidnila, že kuřátko přežilo a je v pořádku. Prostě mělo štěstí. Bylo černé, takže Calimero. Ostatní kuřata se ozývala ve zbylých vajíčkách. Přesto, že ještě ani nebyla naprasklá. Zachránily se. Jak je ta příroda mocná a moudrá.

Výsledek teda je z deseti vajíček deset kuřat. Toto se mi nestalo za celou mojí chovatelskou kariéru.

Takže přísloví: Čím hloupější sedlák, tím větší brambory, sedí.

Ne, že by kamarádka byl hloupá, to fakt ne. Ale s chovem čehokoliv nemá žádné zkušenosti. Zvířata má moc ráda, ničemu by neublížila. Ale chybí ji zkušenosti. Možná i kvůli astmatu, co ji trápí, se vzdala chovu veškerých zvířat.  Až na těch pár slepiček, co má.

Pohlídá i naší smečku, když je třeba, a opravdu vzorně. A já vím, že jsou v nejlepších rukou. 

 

 

Autor: Dana Adámková | pátek 25.5.2018 17:15 | karma článku: 15,51 | přečteno: 279x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinská policie zadržela šest Čechů za telefonické podvody z Oděsy

23. dubna 2024  21:25

Ukrajinské úřady oznámily zadržení devíti členů zločinecké organizace včetně šesti Čechů, kteří z...

Nepříjemné svědectví. Bulvární boss popsal, jak Trumpovi pomohl s kampaní

23. dubna 2024  21:21

Bývalý vydavatel bulvárního listu National Enquirer v úterý u newyorského soudu popsal porotě, jak...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno 

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Narušitelé jsou všude. Čínská rozvědka přitvrzuje, chlubí se i českým zářezem

23. dubna 2024

Premium Čínské tajné služby v posledních letech posilují svůj vliv a nebojí se ani prezentace na sociálních...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik