Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Lásenka s mokrým nosem

Pes do domu nepaří. Pes je v bytě chudák. Zvláště velké plemeno. Oba názory jsou pořádně přitažené za vlasy.
OKI

Mosím sa  představiť. Říkájú mě Oki, Okinku, Okoušku.

Když zlobím, tak Oktávo, ty zrzku jeden divoký. Veřte nebo ne, to je fakt málo, nebo já nezlobím vůbec. Su mladý, nevybúřený, ogárek. Tož jak bych mohl zlobiť.

Pes velkého plemene. Pes ovčácký.  Moja mazlitelka a vychovatelka v jednom, Renča, o mně praví, že su jak z divokých vajec.

Já temu nerozumím, ale hrozně rád běhám a skáču, štěkám, prepapuruju plýšáky. Co vyloženě miluju, když mi Renča dává úkoly. Schovává pamlsky, nebo hračky po bytě. Si myslí, že já je nenajdu, to určitě, všechno najdu. Nedy  aj něco navíc. Třeba ponožku, kterú kdo ví, kdo ukryl pod gauč.

Také mě zkušá. „Okišku, ukaž, co umíš.“  Začnu předváďať kúsky,  jak cvičená opíca. Ale mňa to baví a moc. Hlavně z teho něco aj kápne.

Otočky okolo svojého těla. Na pravo, na levo. Obíhám kolem paničky. Udělám panáčka.  Sednu na prdel a zvednu sa jak surikata. A také umím cúvať.

No zkrátka plno srandy, cvikú, co mňa naučila. Ona sa temu řehtá a já mám velkú radosť. Dyť my psi zme tu od teho, delať paníčkom pomyšlení.

Šak také chodíme na cvičáky, kde sa prý socializuju. Učím sa chovať dobře k ostatním psom a lidem. Toto mňa hrozně unavuje. Múj úkol je chrániť paničku. Nedy je těžké poznať, že jí nehrozí nebezpečí.

Další věc je procházka. Tož to si užívám na plné kecky. Procházáme sa často, nebo su prý jak sopka před erupcú. Málokdy vybuchnu, nebo ta moja „božská“ mňa aj sebe utahá.

 Mosím na ňu počkať v bytě, no spíš v našem pokoji, kde zme v podnájmu. Renda chodí do školy a také do práce. Prej aby mně mohla kúpiť granule. A to mosím byť hodný.

A to já umím takéj. Šak než pohledám poschovávané dobroty. Nedy aj krmení, co mi panička schová, abych měl zábavu. Dosť sa tým zahraju.  To potem jednoho unaví. Nakonec su rád, že sa stihnu vyspat, než panička přijde.

Občas máme venku aj diváky, jak spolu blbneme. Když vymýšláme nové sranda-cviky.

Tož to sem vám chtěl řécť, že aj když su velký. Divoch k temu. Su spokojený aj v bytě. Žiju tam s mojú milovanú,  mám rád aj páníčka. On se mňú dělá psí kusy. Hraje si sa  trochu jináč, taková chlapská hra. Sem tam ho aj ščípnu, on ví, že to je naše partija.

Ale co je úplně nejlepší, když jedeme za Bee. Bíba je stejná jako já. Žije na dědině.

Tož tam máme fšeci domov.  I když zatím víkendový, než panička dostuduje.

Já to tam miluju. To si nedovedete představiť, tam sa mosí hlídať. To umím perfektně, tam možu štěkať, skákať do syta.

Šak co oni vymysleli. Postavili mi do cesty branku, prý abych nelétal až k brance u cesty. Co to je potem za vartování. Nic mňa nezastaví, plniť povinosti. Normálně sem ten nesmysl v cestě přeskočil. A potom to všeckým doma předvedl, jak su šikovný.

Bee to nepřeskočí, tož zme tam spolem udělali ďúru. Tak aby sa aj Bee protáhla. Vůbec nechápu. Páničci z teho vůbec neměli radost.  Když zme jim s Bínou předváděli náš vynález. Ale já sem dobře viděl.  Že sa zlobili enom naoko.

Tož vám povím, su hrozně nadělaný, na tej dědině. Ona Bee si s tým hlídáním nedělá hlavu. A jeden aby to odpracoval sám. Fakt to tam miluju, su ve svojém živlu. Ani tam nemám klid od výcviku. 

Dokonca chodíme stopovať, to je sranda. To já žeru. Pole, lúky, les, no klíd pro moju dušu.

Jak sa setmí, to už hlídat nechcu. Těším sa  k Reni  do pokoja. Už mna bolíja nohy, mám hlad a chcu sa mazliť.

Venku pořádně řvu, nebo sa ně zdá, že oni mňa tu zapomněli. Eště sa to nestalo, ale kdyby náhodú.

Tož život na dědině je žúžo. Rád sa  vyspím v klidu doma.  Na  svojém pelechu. Blízko paničky. Úplně nejblíž, klíďo aj na holej zemi. Šak su ovčácký pes, a ten spával s ovcama aj s bačú. Tož proto.

Už vám fšeckým určtě došlo, co sem chtěl řécť. Není důležité, kde žiju, jestli v bytě či v baráku ze zahradú. To je přeca jedno. Důležité s kým. S člověkem, který vás miluje stejně jako vy jeho.  

OKI

 

Autor: Dana Adámková | neděle 27.5.2018 22:05 | karma článku: 21,63 | přečteno: 459x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Volby by v březnu podle Medianu vyhrálo ANO. TOP 09 vypadává, posilují malé strany

24. dubna 2024  6:22,  aktualizováno  6:32

Podle nejnovějšího volebního modelu Median by se v březnu do Sněmovny dostalo pět stran a hnutí. V...

Balík pomoci pro Ukrajinu či Izrael schválil Senát USA. Zbývá už jen Bidenův podpis

24. dubna 2024  6:24

Americký Senát schválil balík s pomocí pro Ukrajinu, Izrael či Tchaj-wan v hodnotě 95 miliard...

Soud potrestá brutální útok na dívku, bodnutá do krku skončila v pytli v lese

24. dubna 2024

Krajský soud v Plzni dnes vynese rozsudek nad devatenáctiletým Ukrajincem Viktorem Veselovským,...

Podezřelé nákupy zbraní se mají hlásit už od července, schvaluje vláda

24. dubna 2024  5:25

Prodejci mají mít už od července povinnost hlásit podezřelé nákupy zbraní. Počítá s tím novela...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik