Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Pohoda, klídek, vzpomínky, klíšťata a ztracený mobil

Snažím sa rozkliknúť a přiblížiť fotku v mojém oblíbeném časopisu. Tak to mám dost. Nejvyšší čas vyraziť negde do přírody.
Můj domov

Eště si dám kávu.  Gde je chyba? V hrnku mám enom vodu. Kafé nikde. Trochu ponorka, moje tělo stále stávkuje a páteř zlobí. Tak nemožu nic moc dělať.

Procházky sú faň. Pro mňa aj  chlupaté děcka. Dneskaj beru enom ty dvě malé „chocholky“. Občas ji říkám, že sú jak masařky, neodbytné.

 Nechápu, jak to poznajú. Dřív než neco povím.

 Enom si pomyslím, že by to šlo.

Obě vyskočí a začnú po mně lašovať, hubičkovať. Nikinka mi okamžitě dovleče hračku, jakože dík. Že ideme na rajz spolem.

Ty hračky používá aj při somrování, tak nám občas míček nebo plyšák skončí v taléřku.

Any, ač malá, vyskakuje neuvěřitelně vysoko. Skáče přede mnú jako gumový hopík.

 Niki má tuto techniku vychytanú, vyskočí do vzduchu, udělá otoč a zadníma nohama sa ode mňa odrazí. Takovú vrtulu. Občas si vyleze na jídelní stúl. Ví, že tam nesmí, a proto si ji všimnu a nezapomenu doma. Jak gdyby to šlo je zapomenúť. Dyť sú venku dřív jak já.

 Při nasazování obojku ví, že sa musí zklidnit v pohybu, tak aspoň nadšeně piští. Na schodoch dělajú takový kravál, jako by tam řádili paviáni. Eště že máme barák.

Vzpomínám na doby, gdy sem sa vyvalila do trávy. Poslúchala zpěv ptáčkú,  pozorovala mraky nad hlavú

Teď? Tož vúbec, už enom ta představa kolik klíšťat bych mohla lapnúť. Nevím, jestli su tak zblblá mediama, nebo věcéj opatrná.

V praxi to vypadá tak. Gumáky na haxny, na ruky náramky co odpuzujú hyd, klíšťata.  Ani tak si do trávy nelapnu, leda bych si vzala sebú krabicák. Šak on by možná ten hmyz odpudil takéj.

Eště než vyrazím, mrknu na net, estli nezmokneme. Čék úplně zapomene, že sú jednodušší zpúsoby. Třeba nasýsnúť z okna. A to je aj nejlepší.

Přes potok cérky přenesu.  Mám strach, aby z té vody neco nechytly.

Není to tak dávno, kdy sa tam čabraly  moje děcka. Tehdy tam bylo věcej vody. Udělaly si hráz. Tata jim ochotně pomáhal. Šak on tam také vyrostl.

Cérkám sa podařilo uloviť nekolik rakú. Nafotily sa a pustily zpátky. Malé černošky sa jim motaly kolem kotníkú. Občas sa ukázal aj pstruh.

Cerky našly na polovyschlé žbrni  vajíčka žab. Žabince. Kaluž už byla skoro vyschlá, gdyž sa rozhodly pro záchranu. Zatarasily kraj potoka, vajíčka  přenesly tam. Sklidily ovoce.

Pulci si neužívali mládí dlúho, nebo sa okolo vyskytla hladová užovka.

Ani nevím, gdy sem tyto menované zvířata viděla naposledy. A žabí řev je vzácný. To čovek potká spěšej želvu, která nekemu zdrhla.

Zavzpomínala sem a zapomněla, že venčím, čertice. Ty majú plno práce, čtú pesemesky. A hneď odepisujú.

Brknu mamce.

S mamkú prdolíme, probereme dúležité věci. V tom uhlédnu krásné  kvítko a chcu ji vybléjsknúť. Hrklo ve mně a říkám mamce.

 „Teď jsem sa  lekla, že sem ztratila mobil. Chcu fotit a hledám ho v kapse. Představ si jak su blbá.“

A mamča mi povídá. „Že tys ho zapomněla doma.“

Any a Niki

 

Autor: Dana Adámková | neděle 10.6.2018 13:32 | karma článku: 17,60 | přečteno: 334x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
RECEPČNÍ

Quality Hotel Brno Exhibition Centre
Jihomoravský kraj
nabízený plat: 30 550 - 30 550 Kč

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik