Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Je čas, rozloučit se se starým

Už jsem, tak nějak na něho „ nahleděná“.  Stojí tady tiše a smutně, protože je i hodně tmavý,  ubírá v pokoji světla. Ani mi po něm po těch letech nebude smutno.
FRED

Škoda ho vyhodit. Je zachovalý. Když jsem dětem řekla, že ho nabídnu na bazaru. Smály se, že ho nikdo nebude chtít. Vyfotila jsem ho ze všech stran. Na fotce mu to slušelo.

K mému překvapení se mi ozval pán, jestli platí cena za odvoz, že ho ihned bere. Hrklo ve mně. No vždyť já ho ještě používám. A nemám vybranou náhradu.

Teda představu mám,  to zase jo. Určitě nějaký nový model. Stačí komoda, vitrínka, aby se mi tam vešly takové ty památeční blbosti.

Manželovi jsem udělala hroznou radost, když jsem mu oznámila, že se zbavíme starého „sekretáře“ a rovnou vymalujeme. Oči mu zářily radostí a nadšením. Jupíí! To si každý dovede představit. Já myslím, že takto reagují všichni muži.

Dcerka mě vzala, na nákupy -  prý potřebuje nějaké věci do školy. No potřebné sešity nedovezla, ovšem já objevila to, co jsem chtěla. Krásný „kredenc“ k tomu příborník, komodu, tv stolek i konferenční. Nádhera. S nadšením jsem můj objev ukazovala manželovi na webových stránkách.

„Šmarja,  to je hnusné,  to doma nechci“. Jeho slova byl souhlas. Protože je pronesl tím tonem : „dělej si co chceš“. Zná mě, nemá cenu odporovat, jsem beran.

Malování proběhlo bez problémů. Nábytek dorazil v termínu. Nejdříve jsme se té hromady desek a šroubků lekli. Ale návod byl velmi srozumitelný a všechno popsáno, prostě to zvládne každý, kdo ještě udrží šroubovák. ¨

Problém nastal, když dcerka nemohla přišroubovat poslední díl konferenčního stolku. No jo jedna deska byla otočená. Co se dá dělat, stolek musela demontovat a složit znovu, protože to blbé “prkno“ se skládalo jako první.

Pohoda.

A jéje nejdou zavřít dvířka. To není možné všechno smontované podle návodu. Všude dírky předvrtané splést toto nelze. Až zkušené oko souseda stolaře odhalilo, že panty jsou prostě špatné. Zmetky.

Hned jsem všechno zdokumentovala a podle instrukcí odeslala emailem obchodníkovi. Překvapila mě rychlá odpověď. Okamžitá náprava s omluvou. Jenom mě trochu zarazila věta. „Nemůžeme vám poslat jenom vadný kus nábytku. Takže, posíláme celý příborník. Vyberete si z toho, co potřebujete. Zbytek i s vadnými díly pošlete zpět po dopravci.“

Příborník se skládal ze dvou velkých těžkých krabic. Už se vidím, jak se hrabu dovozci v bednách, abych našla panty.

Pustila jsem to z hlavy, hlavně aby ty nové panty byly v pořádku.

Nábytek byl hotov, teda až na ta dvířka.

Dcerka s nadšením plní poslední úkol a skládá poličky do poslední vitríny.

 „ Hm,  mami tady, máš nějakou krpu“.  Vitrína vypadala jako by byla opilá. Police byly zkosené do stran. No chybička se vloudila, prostřední deska byla vzhůru nohama. Demontáž a montáž jsme odložili na druhý den. Protože ten den jsem do sebe hrkla dvě deci vína. Poté se mi to zdálo už lepší.

Včera dorazily panty. Jupíí.

O půl desáté večer.  Nevadí hlavně, že dorazily.

„Paninko víte, v které krabici jsou?“

„Pánové to netuším“

Jasně, že byly až v té druhé. Nedošlo mi, že panty jsou ze dvou dílů a já mám ten jeden přišroubovaný ve vnitřku skříňky. Takže jsem se omluvila a klopýtala za svitu mobilu okolo domu. K zadnímu vchodu neboť, máme rozebrané hlavní schody.

Pro šroubovák. A běžela jsem tam ještě jednou, pro původní panty. Netrpěliví přepravci si zapálili cigaretu.  Zatím co já téměř za tmy rozebírala panty. Ruce se mi třásly, takže trefit se na hlavičku byl nadlidský výkon. Za svitu měsíce. Jeden šroubek se seknul a nechtělo se mu ven.  A proč ne?

„Proč to kur… nejde, vykřikla jsem do tmy“ Na přihlížející zapomněla, v tom nerovném zápasu.

„To já nevím, paninko, ale rádi bychom už jeli“.

Ozvalo se mi za zády. Nakonec jsem ten zatracený šroubek zdolala. Šikulka jsem. Úplně nejlepší. Sesypala všechny díly do sáčku doufajíc, že jsem to neprohodila.

Podepsala jsem reklamační papíry, předala vadné kusy. Chlapci odfrčeli. Dál už se žádné drama nekonalo, ale na systém tohoto netradičního reklamačního způsobu asi nikdy nezapomenu.

Už jenom dovětek, že ten „nový“ je fakt krásný a libí se dokonce i manželovi.  Kdyby, jste někdo potřebovali s montáží. Přijedu, udělám si brigádičku.  Už to mám v malíčku.

 

ANY

Kontrola musí být.

vítrína

Jedinečný exemplář.

fred

Tady ta police je v pořádku.

Fredík

Nejhezčí dekorace. 

Autor: Dana Adámková | čtvrtek 18.10.2018 15:29 | karma článku: 19,08 | přečteno: 609x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

EU se od zemí jako Česko naučila hodně o Kremlu i Putinovi, řekla Leyenová

26. dubna 2024  18:09,  aktualizováno  18:29

Díky hořkým zkušenostem, které mají země ze středu a východu Evropy se Sovětským svazem, se...

Zkusil unést hocha ze školky, vydával se za jeho matku. Mladík dostal rok vězení

26. dubna 2024  18:16

Nejprve telefonicky a poté i osobně se čtyřiadvacetiletý muž snažil vynutit si vydání chlapce z...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik