Psí kusy

28. 10. 2018 10:49:28
„Niki, Any, jdeme ven čurat!“ Nic. Venku je nevlídně, mrholí. Komu by se chtělo ven. Nikina se překulí na záda, ukazuje mi břicho a tím, co si o pobytu venku myslí.

„Dobrý den,“ zahlaholím do otevřených dveří kuchyně. Jako když do malých psích holek střelí. Vyskočí a ženou se ze dveří po schodech s řevem. Panička někoho zdraví, je nutné vetřelci dát vědět, kdo tady hlídá. Funguje to stoprocentně, ještě se předbíhají, kdo bude u branky první. Zdivočí i nic netušící Bee, která podřimuje venku.

Já nevím jak ostatní psi, ale ti naši mají smysl pro humor. Třeba Oki, náš nejmladší třicetikilový brouček. Na návštěvu zahudruje, aby bylo jasné, že „hlídá“. Vzápětí sedící návštěvě vyloženě nacouvá zadkem do klína. Posadí se. V hubě drží botu, samozřejmě hosta. Nevím co, tím chce naznačit.

Když ho sezení na hostovi přestane bavit, dostane velkou žízeň, namočí skoro celou hlavu do misky s vodou. Mokrou mordu, která se pyšní nádherným vousem, utře návštěvě do „gatí“.

Ani mě nepřekvapuje, že k nám chodí čím dál méně hostů, jenom ti nejotrlejší vydrží.

Včera jsme hráli oblíbenou hru. Nejlíp když se zapojí celá rodina. Na poli, louce. Každý hráč se rozejde do jiného kouta. Psi běhají od jednoho k druhému, krásně se unaví.

Dcera sebou „flákla“ do trávy a nebyla vidět. Aby zapojili mozek i nos. Oba psi ji hledali. A nemohli najít. Až o ni Bee zakopla a uvalila kotrmelec.

Smála jsem se tak, že jsem nezaregistrovala „problém“ na trati. Já nevím, asi spadli z nebe, najednou tam byli. Uprostřed mezi námi táta, dítě a malý pes.

Bee se ještě vzpamatovávala z kotrmelce a pomáhala Renči vstát ze země. Oki už mířil ke mně. Tak rychle, že jsme nestačili zareagovat.

„Kalil“ to ke mně. Přímo na malého pejska.

Srážka se nekonala, Oki toho prcka přeskočil, ten se lekl. A „ťafnul“ Okina do zadečku.

Oki se přiřítil s jazykem až na zem, jak je u něho zvykem.

„Viděla jsi to, jak jsem to zvládnul, jsem ale šikovný a neutekla jsi mi“. Četla jsem v jeho výrazu radosti. Dokonce jsme ani nedostali držkovou. Tatínka rodinky zajímalo, co to máme za akrobata.

Není to dávno, co jsme s dcerkou a Okim hrdě kráčeli z výstavy psů. Pyšně poklusával, jeho kštice mu padala přes oči, až na nos.

„Jéé tati koukej, oni tu mají i poníky!“ Volá holčička, kterou míjíme.

Rozhlížíme se okolo. Nikdo jiný tu není, jenom tátova odpověď.

„Ale vždyť to je pes, Julinko“.

„Aha tati, a nemá oči.“

Renka, pohotově vytáhla gumičku. Vyrobila Okimu na kebulce „palmičku“.

Aby děvčátko nemělo trauma, že potkalo psa bez očí.

Holčička se rozesmála. „No a je to fenka, když má culíček“. Príma den.

Udělaly jsme si s dcerou i hezký večer. Usadily se v její posteli s „noťasem“ uprostřed. Pustily si oblíbenou komedii. Oki se vetřel do pokoje, podřimoval na podlaze.

Uprostřed filmu začal funět. Nejdříve jsem myslela, že jsou zvuky z repráků. Jenže vzápětí se objevila chlupatá hlava s polštářem v mordě. Předníma nohama se opřel o dceru. A vzdychal.

„Reni, co blbe?“

„No coby, je půl desáté, to je přivyklý, že chodíme spát.“

„Oki, tady teď nemůžeš, běž k nohám“.

Pes skočil na kraj postele a za velkého funění a vzdychání si ustlal na polštářku.

„No teda Reni, víš, že toto je otužilé pastevecké plemeno, které má být zvyklé spát venku mezi ovcemi?“

„No vím, mamko, ale mě se zatím nechce kvůli tomu kupovat ovce, možná až budeme mít domeček, to mu aj kozu koupím“.

Bee teda nemá také ovečky, ale práce má dost střeží dům a slepice, které pouštíme napást. Hlídá je, aby se spořádaně pásly. V houfu, to se ji nedaří. Slepice mají svoji hlavu.

Občas ji tak naštvou, že se jde uklidnit. Odmění se vajíčkem přímo z kukaně. Nedovolí si, když je na hnízdě slepice. Ovšem za velkého řevu ji nabádá, ať už vypadne.

Zajímavý způsob komunikace mají, když něco nechtějí. A to hlavně malá Niki, lehne si na záda a hraje mrtvého brouka. Že žije, ji prozradí mrskající se ocásek mezi nožkami.

Oki ji kopíruje. Jenom se dělá, že tam vůbec není, vpíjí se do podloží, hlavu nataženou dopředu. U loveckých plemen je to „dawn“. Je obrovský, takže ta jeho poloha je komická, jak ze sebe dělá malinkého pejska. Tuto pozici předvádí, když nechce jít ještě do domu. Ovšem o půl desáté řve jak o život běhá kolem baráku.

„Mamko, pojď si pro mě, já se tady po tmě bojím.“

No jo měšťák.

To Bee to je jiná. Ta se dere domů i přes den, nebo jí nějaké „létaní“ po dvoře není vzácné.

Tož tak my tu žijeme s tou naší zvěří, aneb zvířata s námi.

Autor: Dana Adámková | neděle 28.10.2018 10:49 | karma článku: 26.07 | přečteno: 612x

Další články blogera

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma článku: 16.47 | Přečteno: 465 | Diskuse

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma článku: 16.32 | Přečteno: 374 | Diskuse

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma článku: 20.77 | Přečteno: 574 | Diskuse

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma článku: 18.61 | Přečteno: 329 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 23.38 | Přečteno: 373 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 45 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.14 | Přečteno: 294 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 513 | Diskuse
Počet článků 125 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 584

Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...