Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zpověď

Člověk je pořád v jednom kole. Ani si neuvědomuje, jak křehká je jeho tělesná schránka. Ještě křehčí jeho duše. Někdy jsme jak roboti.  A potom přijde skluz do propasti.
západ slunce listopad

 

Šlapala jsem si svoji cestu životem. Vždycky jsem všechno zvládla, díky svojí rodině a přátelům. Jenže trny začínaly být hustší a hustší. Neuměla jsem si říct o pomoc, zamotávala se čím dál více do pavoučí sítě. Odhodlaná, že situaci zvládnu. 

Trpělivě snášela všechny nálady a rozmary člověka-kolegy. To půjde, stačí trpělivost a pochopení.  Někdy byly slunné dny, kdy jsem si říkala super, moje úsilí přináší ovoce.

Každý den stres, co zase v práci bude. Šlapání po mém egu bylo na každé směně.  Nebyla žádná cesta. Nebo jsem ji neviděla. Moje sebevědomí bylo na nule, zadupáno do země.

A do toho utrpení, přišla vážná nemoc osoby nejbližší. Musím být silná. Vždycky jsem to ustála.

Co to, že mě nohy nenesou, jsem sražena na kolena, jako voják na bitevním poli.

 Nemůžu vstát.

 Ani nechci.

 Je to zbytečné znovu se postavit. Už nechci jít dál po této cestě.

 Ale nevidím žádnou jinou.

Pomoc, slyším se křičet. Přestože moje ústa mlčí. Někdo mě slyší. Oni jsou tady pořád. I když já na ně v tom stresu a tlaku zapomněla.

Vidím ruce natažené ke mně. Jsou mojí dcery. „Mami, pojď, já ti pomůžu. Bude to těžké, ale jiná cesta už není.“

Celé tělo se chvěje, mozek odmítá nad čímkoliv přemýšlet, cítím se unavená. Hrozně moc unavená. Prospala jsem snad celý měsíc. Pilulky a klid doma mému tělu i duši svědčily. Ale vrací se to.

Mám výčitky, že jsem tu situaci nezvládla. Zase se chvěju v obrovském stresu. Je to jakoby mým tělem procházely elektrické výboje. Všechny svaly jsou v křeči. V práci jsou kvůli mně problémy. Rozbroje. Proudí mi hlavou a je mi zle.

Do duše mi vnáší klid rozhovor s psychologem. Opravdu to, co se stalo, není moje vina. Naopak.

„Jste statečná, že jste tu šikanu tak dlouho snášela a dokázala se vzepřít.“ Slyším od doktora.

Po čtyřech měsících i díky lékům se mi do duše vnesl klid. Můžu zpátky do práce.  Nebylo to lehké.

Vracely se mi tíživé vzpomínky a různé situace. Zdálo se však, že je to za mnou. V práci jsem vydržela pár měsíců.

Duševní nepohoda se podepsala i na mé tělesné schránce. Potíže s nemocnou páteří se zhoršily. Do toho gynekologické problémy.

Musela jsem zůstat doma. Nakolik dlouhodobý stres ovlivnil moje potíže, nevím.

V domácím prostředí v klidu, pohodě se moje duše začala zotavovat, život je zase krásný a pohodový. Jsem to zase já. A už se nedám.

Jako zázrakem se začalo dařit líp i mým zádům. Gynekologické problémy, i když se jevily jako závažné, jsou pryč.

Tak zázrak to není, přispěli k tomu i lékaři, ale chci jen říct, pokud churaví duše, tak tělo nemá šanci se uzdravit.

Poslouchejte svoje já, nikdy není pozdě. Naučte se mít rádi a vážit si sami sebe. Zdraví a život máme jen jeden. A nebojte se požádat o pomoc druhé. Já se to teprve učím, a i tuto lekci dám.

A vždycky je něco zlého na něco dobré, zase je vnímám, oni jsou tady pro mě a já pro ně. Moji nejbližší. Už nebudu plýtvat silami pro člověka, který si to nezaslouží.

Tímto uzavírám jednu těžkou kapitolu svého života.

Autor: Dana Adámková | pondělí 12.11.2018 15:50 | karma článku: 23,16 | přečteno: 652x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik