Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Statečná nahatá Lassie

Milovala jsem knížku „Lassie se vrací domů“. Lassii jsem zbožňovala a moje srdíčko toužilo po takovém stvoření.
Any

Jenže teď v dospělosti to vidím jinak. Opravdu mohla ta krásná kolie najít cestu domů?

A proč je tedy tak těžké pro zatoulané psy vrátit se.

Po Silvestrovské noci se hledá spousta psů a koček. Ano utekli ve stresu, to se mozek vypíná. Rozumím tomu.

Zlobím se na lidské pokolení. Není přece tak těžké svoje zvířátka zabezpečit před nadměrným hlukem silvestrovské noci.

Vlastně za celou situaci může jenom člověk. Ti, kteří si neodpustí oslavu hlučnými petardami. Všechna zvířata se bojí, protože tomu rachotu nerozumí. Mají citlivější sluch než lidé. Přijde mi to tak zbytečné, vždyť slavit se dá jinak.

Nerozumím tomu, proč se tolik zvířat ztratí. Vždycky se to dá zařídit, aby byla v bezpečí. Mám na mysli ta domácí.

Už několik let vzpomínám na pejska naháčka, který se lekl petardy a majitelům utekl. Na horách, kde to neznal. Hledali ho i cizí lidé. Našel se za několik dní zmrzlý. Ještě dnes mě z toho bolí srdce. Obrovská rána pro majitele i chovatele.

A kolik takových zvířat je. Některá se ani nenajdou.

Letos to nebylo jiné. Na sociální síti se to hemžilo ztracenými zvířaty. V té záplavě na mne vykoukla nahatá fenka. Úplně stejná situace jako přes kopírák. Fenka se ztratila na horách někde v lese. A bez kombinézky.

Co bylo krásné, že ji hledala spousta lidí. Zapojili se na pátrání přímo v terénu. Tiskli a vylepovali plakáty. Obvolávali všechna blízká místa, kde fenka ztratila. Oslovili spoustu organizací včetně policie ČR.

Bylo to zoufalé, ale všichni věřili. Že ji má někdo doma v teple. Jenom neví, že se hledá. Přesto, že naháčci mají trochu odstup k cizím lidem. Naděje umírá poslední.

Člověku se honí v hlavě: má naději? Takový drobný psík bez srsti přežít v mrazivém počasí. Kde to nezná. Hladový. Jak dlouho?

Pátý den už začínám pochybovat. Ovšem ne lidi, co se ji znovu vydali hledat do lesů. Objevili bunkr, kde se mohla skrývat. Našli stopy u parovodu. Ohýnek naděje se zase rozhořel.

Netušili, že malou fenku vyhnali ze svého úkrytu. Můžeme jenom tušit, že viděla v lese myslivce, který ji také hledal. Anebo to byla náhoda, že našla jeho hájovnu?

On nechal otevřené dveře, kdyby náhodou. Vystrašená hladová fenka vběhla rovnou do kuchyně a ukryla se pod stůl. To už stačilo uvědomit policii.

Statečné srdíčko. Žádné zhýčkané gaučové zvířátko. Naháčci klamou tělem. Jsou drobní, vypadají křehce. Ale skutečnost je jiná. Dokázala přežít v lese kde je spousta lišek. A bez hustého kožíšku.

Našla úkryt, kde dokázala přežít chlad. A nakonec si poradila. Vyhledala útočiště u člověka, kterému důvěřovala.

Zpráva, že se našla, v okamžiku obletěla celou síť.

Našlo se i spousta ostatních pejsků. Někteří zase naopak hledají svoje majitele. A já věřím, že se lidé poučili.  Svoje mazlíky líp zabezpečí. Vždyť naděje umírá poslední. 

strom

 

Autor: Dana Adámková | středa 9.1.2019 18:07 | karma článku: 19,84 | přečteno: 485x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Po havárii na koloběžce skončil v řece, bezvládného muže museli oživovat

26. dubna 2024  17:24

Bezvládného muže vytahovali krátce po čtvrteční půlnoci policisté z řeky Svitavy v brněnských...

V bytě mám cizího muže, volal majitel strážníky. Vetřelce našli v posteli s pivem

26. dubna 2024  17:05

Neznámý návštěvník se ve čtvrtek odpoledne objevil muži v bytě na českobudějovickém sídlišti Máj....

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik