Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Noční život kocoura

No to se mi snad jenom zdá. Noc právě začala a panička už spí. Copak neví, že tento čas je nejlepší na lov a hry? Šmankote, já dostal hlad. Co s tím?
fred

Miska je prázdná, no jo vždyť jsme ji před chvíli s Miou vyluxovali. Panička spí. Chrápe jak dřevorubec.

 Chce se mi lovit, tak začnu chytat látkovou myš. Šup na postel přes paničku, hop dolu z postele, zase zpátky v největší rychlosti. Na chvíli se do divoké hry zapojí i Mia. Musím si pořádně protáhnout nožky. Mia mi myš ukradla, schovala si ji na náš kočičí strom.

Mia je velký lovec. Umí ulovit živou myš, to já jenom mouchu.

 Po pořádném tělocviku mám ještě větší hlad. Co se dá dělat, musím vzbudit paničku. Lehnu ji na tvář, začne se dusit, tak ji vzbudím určitě. Jenom jestli ji dojde, proč ji budím. Ona je někdy trochu natvrdlá. Zvláště když se vzbudí. A nevrlá, nechápu to vždyť je, tak krásná noc.

„Fredíku, já si nechci hrát, nezlob, běž spát je jedna hodina v noci.“

  Zabručí panička ze spánku a překulí se na bok.

Dobře půjdu se podívat co je venku nového. Co to tu zase je na mém oblíbením místě na parapetu. Květináč. Přičichnu. Fujky. Nic pro mne.

  Oni mi totiž všechny květiny, které moc dobře chutnají schovali. Já vím, kde. Však číhám na každou příležitost. Občas zapomenou zavřít dveře, kde ty kytky jsou. To si potom honem nacpu bříško, abych to všechno vyhodil na vytřenou podlahu. Dostanu pochvalu nebo vím, že do postele se nezvrací, ani nečurá. Jsem už velký kocourek.

Ale co tady s tou kytkou, když se nedá sežrat?

Stačí trošku strčit packou, květináč přistává na zemi. Jujda! Hlína na podlaze. Príma zábava. Dolů to beru přes záclonu, na které se dá krásně houpat. Cvak, lup, cvak, lup žabky, které záclonu drží selhávají jedna za druhou. A já se válím i s kusem textilu v hlíně na zemi. Jú to byla švanda.

Jsem se unavil. Kde bych si udělal pohodli. No kde v posteli u paničky.

Vzbudil mě dupot z horního patra. Cvakání psích drápků. A vůně masa. Jejda oni, tam chystají maso na oběd. Úplně ho vidím vepřové masíčko, slyším to krájení nožem až sem. A také netrpělivé podupávání psích tlapek Any a Bee. U toho nesmím chybět!

Nespi už. Halo vidíš mě? Stojím spící paničce na hrudníku, snažím se ji dostat pod víčka. Jojo zabírá to. Kousnu ji do nosu. Jenom zlehounka.

„Fredíku co děláš, nemůžu se nadechnout jsi těžký!“ Konečně je vzhůru. A jak těžký? Copak devět kilo, je nějaká váha?

Tak honem, honem vstávej nahoře se chystá maso ať na nás nezapomenou. A cestou nezapomeň naplnit misku, kdyby toho masa bylo málo.

Jestli jste čekali nějaké pikantnosti, tak to vás zklamu. K romantickým toulkám za kočkami, mě chybí to podstatné. Ani nevím kdy jsem o svou chloubu přišel. Nijak mě to netrápí. A panička?  Ta by mě ven bez dozoru stejně nepustila, na to mě má moc ráda.

Mějte hezký den, já si jdu zdřímnout ať mám dost síly na další noční lov

fred

 

fred

 

fred

 

fred

 

kluci

 

Autor: Dana Adámková | čtvrtek 13.2.2020 5:00 | karma článku: 22,01 | přečteno: 316x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik