Korálky

21. 09. 2021 15:46:11
„Lidské štěstí, to je taková šňůrka, na kterou navlékáme malé korálky, taková malá štěstí-čím jsou drobnější a čím je jich víc, tím je to jejich štěstí větší.“- Jan Werich

Přesně tak, to cítím já. Někdo si představí štěstí v tom, že vyhraje třeba velké peníze. Ano s penězi se žije lépe. Ale určitě jsou s nimi i starosti, někdy mám pocit, že když člověk neoplývá penězi, raduje se potom i s úplných maličkostí.

Jako je sluníčko na obloze, nebo z toho, že může vylézt z postele. Dát si chutný oběd s přáteli či sklenku vína.

Není tomu dlouho co mi odešla maminka. Bylo to velmi smutné loučení, bolestivé.

Stejně i tady na tak smutné věci jsem našla korálek.

Mohli jsme se s ní rozloučit. A další korálek bych navlékla za to, že jsme s ní mohli být dlouho, užila si ji vnoučata, pravnoučata. Milovala moje povídání a mám pocit, že si přečte i toto.

Stala se podivná věc.

V dnešní době nic divného, že si nás našel ten obávaný vir.

Postupně jsme se nakazili téměř všichni v naší domácnosti. I když s námi docela mával prošli jsme s „lehkým průběhem“.

Velmi jsem se obávala o dceru, její zdraví je podlomené onemocněním krve.

Když začala mít vysoké horečky byli jsme ve střehu. Dýchání se zdálo být dobré.

Jenže horečka neustoupila ani čtvrtý den. Na večer jsme se domluvili, že ráno budeme volat praktické lékařce co s tím. Ten večer už jsem neměla v plánu ji rušit v odpočinku.

Sedla jsem si za manželem ven na dvorek, kde ještě pouštělo paprsky zapadající sluníčko. Takový klid a pohoda on držel skleničku s pivem, povídali jsme si. Smáli se už nevím čemu, miluji chvilky, když můžeme spolu sedět, povídat si nebo mlčet. Navlékali jsme další korálky.

Náš hovor přerušil telefon od sestry. Probraly jsme kde, co a já vzpomněla, že dneska jsou to tři měsíce, kdy nás maminka musela opustit.

Najednou se ozvala rána padajícího skla na skleněný stůl. Otočila jsem se na manžela, co dělá. On byl udivený stejně jako já. Nad stolem v ruce stále svíral skleničku, která, byla prázdná. Sklenice byla bez masivního dna, to leželo v kaluži piva na stole.

Hrklo ve mně jako by mě někdo píchnul varovným prstem. Něco je špatně.

Běžela jsem za dcerou. Ta velmi ztěžka dýchala, zhoršila se. Byla vyčerpaná, zadýchaná, horečka neustoupila. Jenom jsem ji řekla volám sanitku. Ona kývla na souhlas.

Velmi jsme se o ní báli, ale také věřili, že jsme ji předali do péče lékařů včas.

Vlastně jsem navlékla další korálek, štěstí. Dcera je už doma i když se ji nevyhnul masivní zápal plic. Bude jistě brzo v pořádku.

A mami tobě děkuji za včasné varování, protože moc nechybělo abych tento korálek nenavlékla.

Autor: Dana Adámková | úterý 21.9.2021 15:46 | karma článku: 21.61 | přečteno: 350x

Další články blogera

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma článku: 16.47 | Přečteno: 465 | Diskuse

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma článku: 16.32 | Přečteno: 374 | Diskuse

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma článku: 20.77 | Přečteno: 574 | Diskuse

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma článku: 18.61 | Přečteno: 329 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 22.70 | Přečteno: 348 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 43 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 24 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.14 | Přečteno: 291 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.77 | Přečteno: 511 | Diskuse
Počet článků 125 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 584

Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...