Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Setkání

 Tož nevím, jestli ještě můžu něco doplnit k našemu blogérskému výjezdu do Olomouce. Já že to bude slópačka, seznamovačka. S těmi, co ještě neznám. Vítačka, těch, které už znám.
kočičí kavárna

A že byla příjemná.

Myslím, že něco doplnit můžu, každý to viděl trochu jinak. Jasné bylo, že se poznáme blíže. A hlavně krásné město Olomouc. Že nám půjde o život a budeme pátrat po příšeře mi bylo zatajeno. Takže já si to nevědomky beze strachu užívala.

Nevzala jsem svého kámoše, protože se fest pronese. A v batohu zabere dost místa. Fotoaparát. No musel stačit mobil, který neoplývá nejlepším foťákem.

Tož proto fotek minimálně.

Marně však hledám fotku, kde jsme se fotili u Orloje. Už nevím, čí to byl mobil, ale překvapilo mě nadšení, kolemjdoucího. Ochotně „Jaromírovi“? Sebral mobil, že nás vyfotí. Dokonce si klekl na tvrdou, mokrou, dlažbu, aby fotografie měla grády.

Někteří zdatní byli připraveni k běhu za případným zlodějem mobilů.

Nic takového, zda se fotka povedla se možná dozvíme. Ovšem pan ochotný jenom sháněl kšeft. Vylezlo s něho, že je průvodce.

My ovšem měli Zdeničku, která o svém městě věděla všechno, ráda nám to dychtivým po poznání předala.

Mrzelo mě, že jsem nemohla svým mobilem. Nafotit Olomouc od Baziliky, nebo ji skryl mlžný opar. Teď přemýšlím je to ta Olomouc nebo ten Olomouc. Myslím že ta Olomouc.

Ale líbilo se mi odhodlání celé skupiny „Olmík“ prošmejdi. Za ne příliš příznivého počasí.

Já jsem zvyklá chodit po horách, vlečena svojí psí smečkou. Nechci se nikoho dotknout, ale mám pocit, že většina pisálků je z města. Ale mají můj obdiv. Opravdu jsme nachodili dost kilometrů. A stálo to za to.

Nakonec i to počasí se umoudřilo, přestalo poprchat a ve svižném tempu, nám nebylo ani zima.

U známých míst se nám dostalo odborného výkladu.

Bohužel nevyšla návštěva kočičí kavárny. Někteří se zdráhali vejít dovnitř. I tak se nás tam nahrnulo dost. Vypadalo to jako tanec, jede, jede mašinka. Nebo kavárnička docela malá v patře. Šli jsme jeden za druhým, abychom se na konci otočili a šli zase zpátky ven. Zregistrovala jsem úžas v očích některých hostů „Kde se tady vzalo tolik lidí“? Dokonce i kočičky prchaly.

Nakonec zákusek i káva byla ovšem bohužel, u nás na dědině je lepší výběr. To mi rozšířilo obzory, že nemusí být ve městě lepší služby než ve vsi.

Ale to jsou pro mě, detaily. Nepodstatné.

Další naše hovory se měly vést v restauraci kde si vaří svoje pivo. Pro pivaře ráj. Myslím, že toto se povedlo. Jídlo super já se odvážila dát si kachní stehýnko s červeným zelím a karlovarský knedlík. Moje teta Jitka, malá babička blogérka, konstatovala, že toto nemůžu na noc strávit.

Jak kdyby neměla valašskou krev a nevěděla, že toto je cesta, jak si nalít čistého vína a neopít se.

Ono to víno opravdu nebylo z výběru, co by mi pasoval. Na otázku, jaké mají byla odpověď bez zaváhání bílé nebo červené. Prostě pivo vedlo.

Nakonec jsem došla k závěru, že rum bude lepší volba. První jsem kopla do řepy na ex. Našeho vedoucího Jaromíra to překvapilo, prý“ Aha takto se pije na Valašsku“

„Ano, ono cumlat slivovicu nejde“

Ale druhý a poslední, frťan, nebo třetí? Jsem už pila jako dáma. Účel nebyl se opít, ale udělat si hezký relaxační večer.  Ta becherovka, co přišla na závěr byla na dobré trávení a klidnou noc. Ale to jenom proto, že v baru, který byl při cestě do hotelu. Nevěděli, co je to rum. Nabídka byla taková, že jsme jim vůbec, nerozuměli. Jenom Honza pochopil, že nám nabízejí i „wisku“. 

No popravdě na to, že machrovali na nás, tož ani karty nebrali. Co toto je potom za nobl podnik. Ovšem zmátli nás na tolik, že Jaromír, který chtěl platit kartou. Jim nabídl zubní kartáček. Ještě, že ho nechtěli nebo čím by si chudák vyčistil chrup.

Opravdu jsme to všichni zvládli se ctí a zdravým rozumem.

 Ráno jsme se sešli u snídaně, někteří už frčeli domů, jiní ještě šli obdivovat krásy Olomouce. Udělalo se hezké počasí.

No bylo to fajn, tímto všem účastníkům děkuji za krásný víkend.

Jenom teda my s Jituškou, jsme mohly ten výtah objevit dříve než, když jsme se loučili. Že by přece jenom „pasečanky ve městě“?  A co hlavně, že jsme si to užily. Díky…..

podzimní háv

Nedal se přehlédnout, oblečen ve svátečním oděvu

parta

Část statečných 

Okouzlující místo

olomouc

Tajil se mi dech

revoluce

Nejdříve jsem nechápala, potom vyluštila "Revoluce"

revoluce

Bližší ohledání už mi dalo smysl

větrníčky

Roztomilá ulice, pohltila naší výpravu 

spolu

Lidi fotím ráda, ale toto je jiná milá vzpomínka

katedrála

Katedrála u ní se člověk musí zamyslet a zastavit

katedrála

Věž se ztrácí v mlze

katedrála

Trochu jiný pohled 

ponožky

Později večer se řešily už i ponožky

kod

Někteří zapomněli, nejen občanku, ale kód

kotza

A o tom to je 

Autor: Dana Adámková | středa 26.10.2022 15:01 | karma článku: 15,79 | přečteno: 368x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Co v EU prosadili čeští europoslanci? Nabíječky i Erasmus, připomínají se

28. dubna 2024

Premium V Bruselu a Štrasburku proběhlo v týdnu velké loučení. Ve stávajícím složení se totiž europoslanci...

Děti na Haiti cestou do školy překračují mrtvoly. Misie z USA líčí praktiky gangů

28. dubna 2024

Premium Od spolupracovnice MF DNES v USA Co mi vyprávěli po telefonu známí z Haiti, k nimž tam jezdím: školy a obchody se řídí podle toho,...

Zastřelili ho, pomočili a pověsili. Jak vznikla fotka mrtvého Mussoliniho

28. dubna 2024

Seriál Doufal, že uteče a i s milenkou dožije v bezpečí. To by se však víc než dvě dekády nesměl chlubit...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik