Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Běž lásko

Láska má mnoho podob. Ta psí je upřímná. Psi nás milují a je jim jedno jestli máme nějakou vadu na kráse. Když se jejich čas naplní, musí jít dál.
tulipán

Každý, kdo má pejska to zažil. Těžko se loučit se členem rodiny. Bohužel mají mnohem kratší život než většina lidí. Žijí rychleji, naše pohyby jim připadají, jako šnečí tempo.

Však než hodím pamlsek Niki malá čiperná fenka se kolem mě, otočí několikrát.

A právě o Niki chci psát. Celé jméno je Berenica.

Nikdy nezapomenu na naše setkání. Na psím táboře. Byla tak kouzelná.

Pořád jsem na ni myslela. Srdce mi napovídalo, že patří k nám. Bylo to tak silné.

Úplnou náhodou na mě po čase vykoukla z inzerátu zase. Nemohla jsem si pomoci za velké podpory dcerky Renaty. Jsme se jeli na štěňátka podívat.

Ano odjeli jsme s Berenikou. Manžel nestihl ani protestovat.

To jsme nevěděli, že přijdeme kvůli nemoci. O naše tehdy sedmi měsíční štěně.

 Dcera přišla v krátké době o dva mladé psy. Byla ještě dítě, zlomená ztrátou. Nikinku nechtěla. Původně měla být moje.

Nechápala jsem do té doby, až jsem ji slyšela šeptat Niki do ucha.

„Víš já tě nemůžu milovat, ty bys kvůli tomu umřela. Jako Roxi a Mery.“

Ten večer jsme měly dlouhý rozhovor, který skočil tak, že dcera už maličkou Niki nepustila z náručí.

Učily se jedna od druhé. Rostly spolu. Zkusily několik výstav a zjistily, že toto není ono.

Začaly spolu běhat agility. Dvě duše jako by byly spojené v jednu. Na závodech se jim dařilo i když Niki byla pomalejší, ale uměla číst v Renčiných očích a přesně věděla na kterou překážku se běží.

Za intenzivního tréninku se podařilo dcerce odbourat Bereničin strach z lidí. Udělaly spolu tolik práce, která jim oběma přinášela velkou radost.

Když nadešel čas odjet do Brna na vysokou školu, tak jedině s Niki.

Občas jsem dceři říkala nechej mi ji doma. Ale Niki jakoby, rozuměla už seděla u kufru s výrazem Renda mě potřebuje. Potřebovaly se navzájem.

Fenka, ač malá byla velmi chytrá, poslušná. Kolikrát člověk ještě nestačil vyslovit povel a už bylo splněno.

Když jsme se vraceli domů seděla u dveří a v tlamičce držela hračku. Ovládala výměnný obchod. Každému, kdo jedl nabízela svoje hračky na výměnu za žvanec. Bylo to moc vtipné.

Jednou ji upadl tenisový míček, přímo Renči do polévky. Polévka vystříkla všude, tak ji pomáhala ochotně uklidit.

Hrozně moc se bála bouřky.

Proto velmi překvapila na závodech agility, kde jsme byli pozvaní. Spíše do počtu.

Když měly holky běžet nebe se zatáhlo, začalo za mohutného hřmění pršet. Stála jsem u auta a byla si jista, že poběží ke mně se schovat.

Překvapila. Nenechala svoji parťačku ve štychu. Běžela, jak o život všechny překážky zvládla výborně. Když stály na stupni vítězů byla jsem jako manažerka, máma, tak pyšná.

Milovala jízdu autem. Jak viděla otevřené dveře neváhala.

Včera jela na svojí poslední jízdu. Vím, že se ji od nás nechtělo, ale museli jsme ji nechat jít. Tady na tomto světě už by to bylo pro ni neveselé. Srdce bolí, chybí nám, bude chvíli trvat, než nám dojde, že je opravdu pryč.

Vím, že se jednou vrátí, nebo se setkáme u Duhového mostu. Díky za to, že jsi byla s námi Nikinko.

niki
niki
niki
spolu

 

Autor: Dana Adámková | pondělí 31.10.2022 14:11 | karma článku: 25,23 | přečteno: 444x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik