Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

 

Bludný

Vidíte na ty naše valašské kotáry ze všech stran. Nedá se zmínit legendární strom na rozcestí Bludný. On má svoje kouzlo.

Ale já chci dneska psát příběh o jiné rozhledně, méně známé. Je totiž trošku netradiční.

To mi volala sestra, že by ráda na výlet.

„Tak Oli, byla jsi už na naší rozhledně“?

„Na které myslíš“? Ptá se sestra do telefonu“.

„No na Věrušce“!

Hulákám do mobilu, jak kdybych chtěla, překonat vzduchem ten kilometr co nás od sebe dělí.

„Tož to Dano, vůbec nevím, o čem mluvíš idu to víš, že jo.“

Domluvily jsme se se sestrou, kdy se pro mě, staví a vyrazíme na výlet.

Byla zvědavá, překvapená, že neví o žádné rozhledně v okolí kromě Marušky.

Pobídla jsem ji, aby si vzala pevnou obuv, dostatek pití včetně RUM, aby nám cesta hezky ubíhala.

A také, že by mohla řízečky usmažit, abychom po cestě nepadly hladem.

Já nemůžu nic chystat musím připravit trasu. Po případný bivak, kdyby došly síly.

V den D sestra došla v přesný čas. Výbavu na cestu měla lepší než já, včetně svačiny. Já to lehce podcenila věděla jsem do čeho jdu.

Šmarovaly, jsme si to po chodníku v dědině. Po půl kilometru jsme odbočily na vedlejší cestu. Po patnácti metrech jsme byly u cíle.

No trochu jsem ustoupila dál z dosahu sestřiných rukou.

Dobře si pamatuji, její výchovné lekce, přece jenom je malinko starší. Dost se podílela na mojí výchově. Když jsem ji oznámila, že jsme na místě.

Ano to je ona Věruška.

První valašská údolní rozhledna Věruška 351,15 m n.m.

Přímo v naší krásné obci.       

Přesto, že to byl výlet krátký sestra byla nadšená. Stačilo překonat schůdky přes plot do zahrady. Vypadají stejně jako do nadzemního bazénu, jenom dřevěné.

A vyšlapat dvě patra. Celkem devatenáct schodů. To se dalo. Na vršku jsme si daly „kalíšek“ na zdolání vrcholu. Posvačily výborné řízečky.

Jako z rozhledny vidíte prd. Ani mě to nepřekvapilo. Tak su docela chytrá robka.

 Cesta dolů byla veselá, těch RUM. Bylo více. Přece nepotáhne sestra Olga, plnou krosnu domů. Vždyť to bylo dva a půl kilometru. Po rovině.

Ráda jsem ji s tou zátěží pomohla.

Cestou jsme potkaly mistra toho to díla, dozvěděly se, že původně to měl být domeček pro vnoučata. Jenže materiál dorazil trošku v delší variantě. Bylo škoda ho řezat. A tak paní domu rozhodla, že to bude rozhledna.

Já tu cestu absolvovala znovu, abych ji zdokumentovala foty. Nebo v den D to nějak drhlo.

Tak mi došlo, že život je krásný, když máte s kým jít na výlet. Je jedno jestli na krátký nebo dlouhý. Hlavně že, máte parťáka. Sestra je dar. Nejkrásnější osoba, kamarádka, kterou nemusíte hledat. Už ji darovali rodiče.

A já mám velké štěstí nebo mám sestry dvě. Maminko, tatínku děkuji vám, posílám pozdrav, tam na horu. Do té nejvyšší rozhledny. 

 

Všechny uvedené fotografie, jsou pořízené mnou. 

věra

 

věra

 

věra

 

věra

 

věra

 

věra

 

Maruška

 

Autor: Dana Adámková | sobota 18.3.2023 23:24 | karma článku: 18,61 | přečteno: 329x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Fotografka v závěji

Ahoj lidi. Baba povídala, že bych měla něco napsat, nebo všechny příspěvky mám loňské. Teď nemám do čeho drápnout, mouchy jsou někde zalezené.

2.1.2023 v 19:56 | Karma: 17,21 | Přečteno: 301x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění

1. května 2024  20:36

V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...

Školák měl v osmi letech dvě mrtvice. Nemocných dětí od covidu přibývá

1. května 2024

Premium Netušili jsme, že mrtvici mohou dostat i děti, říkají rodiče těch, které to zažily. Některé dokonce...

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik