Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Přiškrcený doktor

   Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

 

holky

Jako každý občas ráda vzpomínám na časy, kdy byly dcery malé. Hrozně rychle toto krásné období uteklo.

Miminkovské období. Kdy se na sušáku houpalo, plno plen, bílých košilek a dupaček. Dneska je všechno jiné. Každá doba má svoje kouzlo.

I porod zaznamenal něco k lepšímu. Já bych třeba tehdy přítomnost manžela na porodním sále uvítala.

No každopádně si tu svoji chvilku musíme každá prožít. To se moc nemění.

Když jsem čekala druhou dceru už jsem věděla, co mě čeká.

Do porodu zbývaly skoro čtyři týdny. Ten den bylo krásně, ale s občasnou bouřkou. Povídá se, že při bouřkách je nejvíce porodů.

Já si jela nakoupit všechno v klidu. Doma jsem měla malíře, natíral nám okna.

Během dopoledne přivezl tatínek jejich malou fenku Bessy. Jel za maminkou, která pomáhala s přípravami na svatbu mého bratrance.

Ale když mě uviděl zarazil se.

„Dančo, mě se na tobě něco nezdá, já raději Besinu odvezu Olince“

Taťku jsem přesvědčila, že jsem v pohodě.

Jenže za půl hodinu jsem vypadala jak vodníkova žena. Mokro kde se podíváš.

Tchán šel poprosit souseda, aby mě dovezl do porodnice. Bylo to domluvené nebo bylo období žní a mobily nebyly. Těžko bychom manžela, hledali na poli.

Se sousedem to bylo trochu závod svoji starou škodovečku doslova trápil, jak dupal na pedál plynu. Nedovolil mi, ani jít po schodech. I když jsem ho přesvědčovala, je čas a pohyb mi neuškodí.

Myslím, že si oddychl, když mě předal do péče sestřičky. Všechno probíhalo tak jak mělo. Sestra mě volá k telefonu prý manžel.

„No ahoj prosím tě co, tam blbneš?“ vyvalil na mě.

„Coby čtu si tady Vlastu, neboj všechno je v pořádku, jenom miminko chce už ven“

Když přišel první tlak, bylo na čase poznat to malé stvoření osobně. Celý tým se připravil včetně pana doktora. Jenže moje tělo si asi chtělo udělat relax či co a všechny příznaky porodu ustaly. Trochu jsem bojovala sama se sebou a přepadl mě strach.

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká.

„Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

Je neskutečné, jak dokážou slova povzbudit, pomoct.

Porodní sestra řekla doktorovi, že jde pro kleště.

„Ne, to půjde, nebudeme všechno řešit císařem, nebo kleštěmi, jdeme na to“ vyhrkl doktor.

Tak jsem se do toho pustila a nečekala, že mi doktor vyloženě skočí na břicho.

V tom okamžiku tělo zaplavené hormony a strachem o prcka se soustředilo na jediné. Musí ven. Drapla jsem nakloněného doktora nad sebou, oběma rukama za plášť. A zabrala. Čím více jsem tlačila tím více ho chudáka táhla k sobě.

Jako v dáli slyším hlas.

„Pusť te doktora, nebo ho uškrtíte!“

Vůbec mi nedošlo, že to patří mně.

„Ne ne nechte, tlačí moc dobře je to výborné“ odpovídá statečný doktor

Dílo se podařilo. Ruce v křeči jenom pomalu uvolňují pana doktora.

První, co vidím plášť jak harmonika, knoflíky rozsypané po zemi.

A potom to svoje dílo, maličké, tak božské.

„Jé u Adámků je druhá holčička, zvědavá, jak se hned rozhlíží, ani ji nevadí ostré světlo.“ rozplývá se sestřička.

Už tehdy jsem věděla, že bude ředitelka zeměkoule.

Když jsem srovnala dech omlouvala se panu doktorovi za škrcení.

Bylo mi trochu trapně nebo normálně, by mě nic takového nenapadlo.

On se smál, že o nic nejde a knoflíky mu můžu přišít až bude štupovat on mě.

Pro mě to byly nejkrásnější chvíle, když jsem po porodu svírala svoje holky v náručí. Tak pyšná, spokojená, šťastná.

A ty knoflíky nakonec přišil asi někdo jiný.

A moji rodiče ronili slzy na svatbě celý den, byly to slzy štěstí a radosti se čtvrtého vnoučete.

Jsem autor fotografie.

 

 

Autor: Dana Adámková | středa 19.4.2023 14:43 | karma článku: 20,96 | přečteno: 575x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Fotografka v závěji

Ahoj lidi. Baba povídala, že bych měla něco napsat, nebo všechny příspěvky mám loňské. Teď nemám do čeho drápnout, mouchy jsou někde zalezené.

2.1.2023 v 19:56 | Karma: 17,21 | Přečteno: 301x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kongresmanka z Ukrajiny byla proti pomoci. Zrada, říká její rodné město

27. dubna 2024  15:18

Neochota americké kongresmanky ukrajinského původu Victorie Spartzové hlasovat pro balíček pomoci...

Finský vládní poslanec se opil a vystřelil. Ponese následky, vzkázala šéfka strany

27. dubna 2024  14:23

Finský poslanec z krajně pravicové Strany Finů, která je součástí nynější vlády, se v pátek zapletl...

Pro mírové rozhovory s Ukrajinou nejsou důvody, řekl Kreml. Jednat odmítá i Kyjev

27. dubna 2024  11:45,  aktualizováno  12:14

V současné době neexistují důvody pro mírové rozhovory mezi Ruskem a Ukrajinou, protože Kyjev...

KOMENTÁŘ: Jako figurky na šachovnici StB. Akce Skaut byla obří past na odboj

27. dubna 2024

Premium Odboj, nebo provokace? Před pětasedmdesáti lety, v dubnu roku 1949, vrcholila u nás akce Skaut,...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik