Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kde máš sestry

  A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

 

Teplé letní počasí přeje všem mláďátkům. Aby stihly zesílit, připravit se na zimu. Jiřičky, které si udělaly hnízda v rohu naších oken. Už svoje mladé vyvedly. Byl to docela fofr. Hnízda, začaly stavět v půlce prázdnin. Tak nějak si myslím, že o původní přišly.

Bylo zajímavé sledovat ten život. Hlavně naše kočky měly divadlo po celý den. Nejvíce potrápily lovce Evenku. Každý den nadávala, seděla na parapetu, mudrovala si pro sebe. Byli tak blízko a ona je nemohla slupnout. 

Ptáčci kupodivu kočky vůbec neřešili. Ovšem, když jsem se chtěla na staveniště, později na hnízdečko mrknou já. Báli se a křičeli. Moc mně to nepolichotilo a jen utvrdilo, že člověk je nejhorší predátor na této zemi.

I když nadělaly dost, křiku i nepořádku, nevadilo mě to. Snad se jim bude dobře dařit, špuntíkům létavým.

Ale dalším ptákům moje přítomnost nevadí. Ještě aby jo. Jsou to domácí ptáčci, slepičky. U nás se říká kura.

Podařilo se mi díky dvěma kvočnám odchovat 11 kuřátek. Jasně, že jako všechna mláďata byla kouzelná. Miminka moje.

Maminky je už opustily, tak nadešel čas je dát k velkým tetám do kurníku.

S tetami se už seznámily při společných toulkách zahrádkou. Doufala jsem, že v kurníku vydrží aspoň dva dny, než se rozkoukají. Ale kde by. Čtyři kohoutci je vyvedli ven na průzkum.

Pořád jsem je sledovala miminečka moje. Sice už vypadají jak slepice, ale pořád mini. Ještě bude trvat do zimy, než naberou váhu.

Frajer jeden kropenatý už kokrhá, trošku ještě mutuje, ale frajeří.

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

Prolezla jsem celý výběh, několikrát jsem se dívala v kurníku, jestli nezalezli někde, nebylo kde, ale kdyby náhodou.

Ticho žádné pípání, jenom frajer zkoušel kokrhat. Když jsem se ho ptala, kde má mančaft, tak byl ticho. Sourozenci v čudu. Prý poraď si sama.

Pobíhala jsem zběsile po výběhu v závěsu patnácti slepic. Čekaly něco dobrého do zobáku.

Úplně jsem zapomněla, že mám bolavou ruku, kolena. Klekla jsem a lezla po čtyřech, abych nahlédla do všech skulin uloženého dřeva. Jedna stará drzá kropenatka mi vlezla na záda. Už mi tam chyběla jen kočka. Ty naštěstí seděly doma na parapetě. Dívaly se, co tam provádím.

Jako fakt nikde nebyly. Zahrádku jsem měla také prolezenou. Mohly se tam protáhnout plaňkami. Sousední pozemek zkontrolovaný, kdyby se propasírovaly očky v plotu. Ale zkus protáhnout kilové kuře očkem o velikosti trnky.

Zoufale jsem čuměla na kohouta, který se zase prsil. Hm, tak mi zůstal jen on. Ten toho moc nesnese. A ty kdákající tetiny kolem mě také ne. Už mají ledaco za sebou. A naděje je pryč, ale však to není možné. Přece se nevypařily. Predátor ve dne? A proč by sebral jen mladé? Napadal mě hororový scénář, že moji drobečci skončili někomu ve chřtánu.

Otevřela jsem průchod na zahrádku, ať si můžou holky něco zobnout. A najednou na zahradě hejno! Miminka moje vypiplané, mě běží vstříc. Kde se vzaly? Vidím poslední se soukat z poza auta. Tam byly schované i když jsem tam zběžně nakoukla neviděla jsem je. Opice jedny ani se neozvaly. Ulevilo se mi.

Protáhly se plaňkami v plotě a frajer už je o nějaké deko těžší to nedal. Tak to máme u nás na dvoře. A potom se můžete zeptat v zimě co jsem dělala v létě.

 

 

 

 

 

 

Fotografie jsou moje. 

Autor: Dana Adámková | úterý 5.9.2023 16:27 | karma článku: 16,32 | přečteno: 374x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Fotografka v závěji

Ahoj lidi. Baba povídala, že bych měla něco napsat, nebo všechny příspěvky mám loňské. Teď nemám do čeho drápnout, mouchy jsou někde zalezené.

2.1.2023 v 19:56 | Karma: 17,21 | Přečteno: 301x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Hamás zveřejnil video Američana a Izraelce unesených v říjnu loňského roku

27. dubna 2024  19:18,  aktualizováno  21:55

Palestinské hnutí Hamás v sobotu zveřejnilo video zachycující dva z rukojmích, které uneslo při...

Trumpova potenciální viceprezidentka zastřelila fenu. Byla nevychovaná, napsala

27. dubna 2024  21:46

Guvernérka Jižní Dakoty Kristi Noemová, kterou by si exprezident a předpokládaný republikánský...

Rusko útočilo na zařízení, která zajišťují dodávky plynu do EU, řekl Zelenskyj

27. dubna 2024  20:14,  aktualizováno  20:33

Sledujeme online Sobotní vzdušný útok ruských sil na energetickou infrastrukturu Ukrajiny cílil na plynárenská...

Povolení stavby do měsíce a online. Úředníci v obavách, mezi stavaři skepse

27. dubna 2024

Premium Místo obíhání stavebních úřadů a shánění razítek k povolení stavby nebo rekonstrukce bude lidem...

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik