Moje ségra má príma ségru

11. 07. 2017 18:29:43
Svátek mojí sestry ve mně rozpoutal spousty myšlenek a vzpomínek na naše dětství. Neodpustím si sestřinu poznámku, že jsem ji zkazila dětství. Tak asi trošku jo, ale nakonec je prý ráda, že mě má.

Mamka o mně říká, že jsem byla hezké a hodné miminko. Moje ségra asi chtěla, aby to tak nebylo. Ukradla mi dudlíka pro sebe, opíca, šak také ostuda ve čtyřech letech s cumlem. O to by nebylo, ale ona tomu krásnému modrookému děťátku místo dudlíka strčila do pusy okurku. No jasně, že jsem dudlala, beztak jsem měla hlad. Maminka to hned odhalila. Nic naplat, několik dní se styděla se mnou vyjet s kočárkem ven. Okurka zanechala následky na mé dosud dokonalé pleti.

Škádlily jsme se asi jako jiní sourozenci. Milovala jsem sladkosti, čokoládu, v té době možná víc než ségru. Bydleli jsme s prarodiči-staříčky. Ti nás zásobovali tehdy oblíbenými ,,hašlerkami“. Každý večer jsem chodila fasovať, za pusu na dobrou noc. Když jsem šla sama, hašlerku pro sestru jsem si po cestě chodbou, pocumlala, zabalila zpátky, s úsměvem ji předala. Šak ségra mi to nedarovala.

,,Dančo, pod postýlkou jsem viděla čokoládu!“ Malá Danuška skočila na špek. Prolezla jsem to tam celé, tolik dřiny a nikde nic. To už jsem slyšela ségru : ,, Tak Dano už asi stihli zavřít obchod, než jsi tam dolezla.“ Moc jsem tu čokošku chtěla, došlo mi to až za hezkou chvíli.

Největší pokušení byla Olinčina kabelka. Ne ona samotná, ale ten obsah, ukrývala sladkosti. No ségra, jestli čteš tyto řádky, bylo to peklo odolat. Vypadalo to tak, že Ola neustále doplňovala, já nějak pomalu ubírala. Bylo to v zájmu kabelky, vždyť nebyla nafukovací. Jasně, když dělala inventuru, zjistila, že ji tam spoustu dobrot chybí, zlobila se hodně. Ale já myslím, že jen naoko.

Jednou jsem ji naštvala fest. To mi ale také udělala naschvál. Koho by napadlo, nalepit si žvýkačku, kterou dostala z ciziny od někoho, na papír s nějakými anglickými slovy, celé si to nalepila na zeď. Už jsem viděla jen ten obal, tekly mi sliny. Odolávala jsem několik týdnu. Nakonec ji snědla. No řeknu vám, že nic moc, tvrdá byla, dalo mi práci ji požvýkat. Tuším, že ani bubliny nešly. Obal jsem krásné naaranžovala do původního tvaru. Přišlo se na to až při malování. No co už.

Když se narodila další ségra, měly jsme po dětství obě. Martinka si maminku zabrala pro sebe. Já to měla v pohodě, Olga dohlížela, abych nechodila do školy v teplácích či špinavých věcech, protože mně to bylo celkem jedno. Také mi nikdy nezapomněla nabalit svačinu. Trošku i k pořádku mě vedla. Zvládla pomáhat mamce s miminem, zatím co já si dál užívala dětství.

To, že další sourozenec byl přínosem, nám došlo, až když ségra přestala ječet a začala s ní být sranda. Když tak uvažuju, asi to Olga s námi měla těžké. Zatím co já dál rabovala sladkosti z kabelky. Brala ji magnetofon, tehdy vzácnost. Mladší Marťa byla neustále vlezená v její skříni a dělala modní přehlídky. Nezapomenutelný zážitek, shrnovací kozačky, které měla malá sestra až po zadek, a na hlavě pančochy, které ji vlály jak copy.

Popravdě jsme pár výchovných dostaly spíše od sestry než od rodičů. A asi aj trochu zasloužily. Nakonec abychom tomu předešly, naučily jsme se ,,půjčené věci“ naaranžovat zase zpátky, tak aby nic sestřička nepoznala.

Užily jsme si spolu krásné dětství a při pubertě už držely spolu jak správné kámošky. Ségra mi vyprávěla, jak probíhá taneční zábava. ,,Tož tam mňa nikdo nedostane“ .Tancovat před cizíma lidma, tož to fakt nee. Jasně, že hned při opuštění deváté třídy jsem při žádné muzice nesměla chybět. Také mě zasvětila do zakázaného ovoce - kouření.

V našem podkrovním pokojíčku u ,,staříčků“ seděly jsme na zemi pod oknem. Vartovaly dveře, kdyby stařenka došla. To vzrušení, štiplavý kouř, který jsem se učila šlukovat, se nedá zapomenout. A na noc, kdy mi z kouření třeštila hlava, také ne. No zážitek s velkou ségrou stál za to, tehdy jsme byly frajerky. Dneska jsme také, ani jedna nekouříme. Jedna závislost mi zůstala - čokoláda.

Jsem ráda, vás sestřičky mám, díky za to, že jste.

Autor: Dana Adámková | úterý 11.7.2017 18:29 | karma článku: 21.11 | přečteno: 585x

Další články blogera

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma článku: 16.47 | Přečteno: 465 | Diskuse

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma článku: 16.32 | Přečteno: 374 | Diskuse

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma článku: 20.77 | Přečteno: 574 | Diskuse

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma článku: 18.61 | Přečteno: 329 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 12.33 | Přečteno: 201 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 12.45 | Přečteno: 1311 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.33 | Přečteno: 465 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 125 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 584

Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...