Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jenom kočka…

Zvíře nemá duši, jsem někde četla. Nemá cit ani necítí bolest. Větší blbost jsem nikdy nečetla. Nejen, že má duši a cítí bolest, ale také má poslání. Rozumí nám více, než si myslíme.
Fredík

Vnímá naši bolest a náladu. Neřeší svoje potřeby a pohodu, ale souzní s naší duší.

Sedíte ve tmavém pokoji, přesto, že je teplo, cítíte chlad. Zimu z nejistoty co bude dál. Je to konec? Nevyléčitelná nemoc. Konec všem plánům…

Proč naše dítě? Slyším v uších verdikt lékařů. Vzácná nemoc, která postihuje muže nad sedmdesát let. Proč moje dcera, která je mladá?

Nemůžu se zvednout. Musím, jsem máma, od které se čeká, že to všechno zvládne. Slzy bezradného dítěte jsou pro matku ty nejhorší.

Neboj se, holčičko, všechno spolu zvládneme. Tisknu ruku manžela, který si dosud věděl se vším porady. Mlčí, svírá rty je vidět, že se mu v hlavě honí myšlenky.

Rada lékařů, půjde to dál, jenom se nevzdávat. Jenže psychika pracuje, moc to bolí. Proč naše dítě? Máte pocit, že není cesty ven.

Ale vždycky je naděje. Žít se musí, je důležité život prožít. Čas splnit si svoje sny.

„Mami, našetřím si a koupím si kocourka.“ Zní mi v uších slova mojí dcery, jako ozvěna. Pozitivní plány na další roky.  To zní jako výborný nápad.

 „Tady ten se mi moc líbí, nevím proč, mám pocit, že ho nutně potřebujeme.“ Ukazuje mi stránku chovatelské stanice ze SK.

Sběhlo se to moc rychle,  den před Štědrým dnem si plní dcera sen. Kocourek je doma. Vznešené jméno Fredie Mercury, asi pro jeho knír.

Takové malé nic. Klubíčko naděje, radost vneslo do našeho života. Dcera se mění, neřeší svůj úděl. Jupí všem se doma líp dýchá. Atmosféra se náhle mění, i u nás budou nakonec „Šťastné a veselé“.

Fredík dceru potřebuje, takže jedeme dál. Tma střídá slunečný den.

Takové malé „nic“ mění koloběh života k lepším zítřkům. Kdo nezažil, nepochopí. Nejsou to peníze ani luxus. Je to obyčejný živý tvor, který pomohl naší rodině zase k rovnováze.

Chlupaté klubíčko, které svým vrněním dokáže srovnat rytmus srdíčka.

Vyžaduje denní péči, pozornost, tak že člověk zapomene na svoje bolístky.

Vlastně časem se nějak vytratí to zoufalství, které nás pohltilo na začátku. Teď je důležité se postarat o to stvoření, co je na nás závislé. Tak nějak jde všechno stranou.

Ano nemoc zůstává, ale žít se musí, proč nežít v radosti, s každodenního potěšení. Z lásky třeba „jen od zvířete“, kde je hranice?

Já myslím, že tady žádná není, každý to máme jinak. Důležité je najít si svoji cestu, jak a kudy dále. A my ji našli.

Dneska u nás slunce svítí na plné pecky. Je známo, když je duše v pohodě, ani tělo nezná překážek.

Každodenní rituál, Fredík vznešeně jako král přijde do kuchyně pro svůj pamlsek. Tak důstojný, že máte pocit, že přišlo jeho božstvo. Je mi ctí mu ten pamlsek dát.

 A když mám zrovna plné ruce práce s vařením oběda, sedne si na odpadkový koš. To je jasné, že ho nemůžu jeho výsost přehlédnout. No prostě je to jenom „kočka“?

Nebo někdo, kdo vám dokázal změnit život k lepšímu?

FREDÍK
Fredík

 

Autor: Dana Adámková | úterý 8.9.2020 22:48 | karma článku: 30,16 | přečteno: 761x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik