Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Kinder vajíčko

Když se na svět derou dva strakaté čumáčky najednou, jedno musí počkat, nejsou žádná pravidla ani semafor. Rozhodnout musím já.

 Těším se na večer. Na večer s manželem, v letním shonu se spíš doma potkáváme, než abychom měli na sebe čas. Pozval mě do kina, je mi jedno, co se bude hrát. Nemůžu se dočkat. Budeme spolu. Potom jistě půjdem na pohárek vína. Jenže mě čeká odpolední směna. Když si pospíším, stihnu všechno. Hmm, kravičky nikam nespěchají, mají stereotyp a zahání nudu, dělají naschvály. Zlobí, poskakují, při dojení skopávají dojicí stroje. Jedna mu uštědří ránu, že se rozlétá na kusy. Výměna rozbitého rozdělovače mi zabere dost času, jsem ve skluzu. Začínám být nervozní. ,,Dančo klid, dobře víš, že když stresuješ, tak se ti nic nedaří. Zhluboka dýchej, klid." Často tak k sobě rozprávím, jsou tam jen krávy, od nich se diskuze nedočkám. 

Konečně zapínám poslední krávu. Prásk! Ocas odhánějící dotěrný hmyz mi přistává na tváři. Bolí to a opravdu to není příjemné. ,,Fuj, ty jedna krávo.“ Oplachuju tvář od hnoje, levá líce mě pálí. Pomalu doháním ztracený čas, už se vidím v kině schoulená u manžela. Ještě zametu, sprcha a domů. 
,,Malino, ty si děláš srandu, já teď fakt na telení nemám čas.“ Slyším se. Není pochyby, už vidím nožku telátka, které se právě dere na svět. Nachystám si vše potřebné, včetně plastové desinfekční nádobky s hnusně zeleně zbarvenou tekutinou. Šáhnu do kravičky, hledám druhou drobnou nožku.  Našla jsem další dvě. To jsem jelen, netelím poprvé, ale toto? Tři nohy, dvě přední, jedna zadní, všechny drobounké. Telátko má divnou polohu, to mi chybělo. Běžím na vedlejší stáj, kde pracuje zkušená teta. Milena se směje, když rabuje v krávě. ,,Danuš Malina bude mít dvojčátka a derou se obě naraz." To už zvládnu, zadní nožičku zatlačím až dolů. Nemít gumáky, zapadnu do obrovského zvířete celá. 

Během pár minut se mi na slámě kroutí dvě maličká telátka, voní mládětem. Máma je z nich nadšená, pobroukává tu svoji mateřskou písničku, chce je umýt, masírovat. Počkej Malinko. Zastříkám jim pupíčky desinfekcí. Zrada. Stisknu nádobku a nic, co s tím je? Ucpané? Mrknu, na otvor kterým, se tekutina vystřikuje. Bohužel, levá ruka neví, co dělá pravá, a nádobu zmáčknu. Jak jsem skloněná nos skoro v ní, gejzír desinfekce se mi rozstříkne po vlasech a tváři. Proud slov nelze publikovat. Letím se umýt. Nejde to, barva má držet, a také drží. Ofina mých blonďatých vlasu je brčálově zelená, po tváři mám drobné zelené pihy. Vypadám jak vodníkova dcera. Nestíhám, není čas teď řešit barvu. Konečně je desinfekce na pupíčcích. Napojím maličká telátka, jsou tak malé, že sotva dosáhnou na mámino vemeno. Narodila se dříve, ale mají se čile k světu. Jsem z nich nadšená, zapomínám na kino i manžela. 

Pozoruju ty malé dokonalé strakaté drobečky a jejich maminku, najednou mám času dost, když mně vyruší teta. ,,Nechtěla jsi do kina?“ Směje se mému krásnému zelenému přelivu, nestíhám nic vysvětlit, nemusím. Je to jasné. Sprchou probíhám, na svůj popravený zevnějšek zapomínám. Doma mě vítá bručící manžel. "Kde jsi, to nestihneme. Že ty ses zase kochala nějakým teletem." Kdepak, telila jsem. Rychle se soukám do oblečení, malovat se je zbytečné, moje tvář nalíčená je. Líčko rudé od úderu ocásku, čelo a nos puntíkované, ofina se stále pyšní zelenou. Teď to vím, tu sprchu jsem trochu podcenila, no co už. Manžel se směje, hrdinně se zelenou vílou vyráží do kina. A romantika byla i tak, nejsme přece žádná béčka. 

strakáček

 

Autor: Dana Adámková | středa 10.5.2017 20:05 | karma článku: 26,41 | přečteno: 698x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP

1. května 2024  15:38

V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...

Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali

2. května 2024  22:11

Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...

Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní

2. května 2024  21:36,  aktualizováno  21:50

Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...

O menopauze musíme mluvit, burácela herečka Halle Berry před Kapitolem

2. května 2024  21:41

Slavná herečka Halle Berry se zapojila do americké politiky, když podpořila senátorky snažící se o...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno  20:58

Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?
10 nejčastějších podvodů na internetu: Dokážete ochránit sebe i svou rodinu?

V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik