Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Dar milovat živé bytosti

Nové koště dobře mete. Říká se, to až čas ukáže, co v člověku doopravdy je. Myslím, že toto pořekadlo neplatí na naši novou kolegyni. Ona bude zametat dobře napořád.
Lucka a Myška

Lucka a Myška

 

Už se zaučila a je zaběhlá v praxi. Pracuje, tak jak nejlépe dovede. Věřím, že jí to vydrží. I když je Lucka mimo obor, má srdce na správném místě a pro zvířata má svoje kouzlo.

Lucka, ač mladá žena, má na svém kontě několik zachráněných koníků. Koně, které člověk zkazil a ublížil jim. Kolegyňka mi prozradila, že nejhorší práce byla s dvěma koníky, kteří byli zlomení psychicky. Sportovně přetížení, vyčerpávající tréninky jim podlomily zdraví. Koně byly označení jako nebezpeční, nezvladatelní. Nikdo o ně už nestál.

Tají se mi dech, když Lucka popisuje stav, ve kterém tato nádherná zvířata byla.  Všichni je odepsali, ale ona ne. Riskovala hodně.  Že to se zvířaty umí, se brzo ukázalo.

Má můj obdiv. Koně jsou nádherné bytosti. Já z nich mám respekt, i z těch hodných. Základ spočíval v tom, že jim udělala vyloženě „wellness“.

„Dani, tři čtvrtě roku jsem je nechala bez práce v klidu. Učila jsem je k důvěře ke mně, oni to brzo pochopili. Prostě potřebovali čas, vyčistit si hlavu.“ Tak mi popisuje začátek celé procedury Lucie.

Nelze podrobně popisovat, co všechno musela podniknout, ale hlavní je výsledek: oba koníci, a nejen oni, jsou u nových lidí.

Po nebezpečných koních ani stopy. Noví majitelé jsou spokojení a koníci také, však Lucie pečlivě vybírala, komu je svěřit. Ano, poslala je dál. Proč? Aby mohla pomoci dalším odepsaným zvířatům.

Nevím, jak to dělá, ale i pro naše svěřenkyně krávy má svoje kouzlo. Dokonce má svoji oblíbenkyni, je to vzájemné. Až dojemné, jak mladá kráva běží na dojírnu. Chce být na prvním místě. Tato pozice je pro ni velmi výhodná. Může stočit hlavu, tak aby ji Lucie mohla podrbat na rozložitém čele. Je fakt, že ji hladíme všichni, je chytrá a rychle si spočítá, kdy má na dojírnu vyrazit. A není jediná.

Ne vždy se ji podaří přijít na první místo. Zrovna včera Lůca povídá:

„Kde mám Poňu?“

A najednou se ozve spíše než kravské zabučení, takové zvláštní telecí: „Beéeéeéeée“ Střapatá hlava někde uprostřed dojírny prostrčená mezi spletí nohou ostatních dojnic. Poňa dožadující se pomazlení. Přiznám se, že jsme obě nevěřily vlastním očím, ona snad na to jméno slyší.

Při pochůzkách stájí, kdy se dělá sono, Poník asistuje, dohlíží, jestli děláme všechno správně. Neskutečná babuška.

Některé mladé dojnice jsou lechtivé, nebo i vystrašené, než si zvyknou na dojírnu. Já občas potřebuju pomoci. I když jsem zkušenější, moc mi to nepomůže. Lucka ve většině případů zvládne tyto „divokrávy“ obsloužit sama bez pomoci. Trpělivostí a klidem.

Obyčejný příběh obyčejného života, rodiče této ženy můžou být na ni pyšní. A někteří aktivisté by se asi divili, jak trápíme zvířata. 

krásný
Olaf na dojírně

 

Autor: Dana Adámková | neděle 7.1.2018 18:16 | karma článku: 24,82 | přečteno: 778x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí

2. května 2024  10:56,  aktualizováno  12:34

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

OBRAZEM: Ruská destrukce z výšky. Drony vyfotily bombardovaný Časiv Jar

2. května 2024  12:31

Měsíce neochabujícího ruského dělostřeleckého bombardování zdevastovaly Časiv Jar, strategické...

D35 u Litovle zablokovala nehoda, ze zdemolovaného vozu se vysypal náklad

2. května 2024  10:45,  aktualizováno  12:22

Cestu po dálnici D35 ve směru z Olomouce na Mohelnici komplikuje od rána nehoda nákladního vozu a...

Summity EU jsou válečné kabinety, nemáme mírovou iniciativu, stěžuje si Fico

2. května 2024  10:59,  aktualizováno 

Evropská unie není s to přijít s mírovou iniciativou pro Ukrajinu, všechny schůzky státníků...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik