Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Anděl na cestě

 „Cérky, chcete sa pobavit´? Něco vám povím.“ Volá na nás Markéta, další nová mladá kolegyně, hrozně ráda se směje a svým smíchem umí rozesmát i ty největší bručouny.

 

No jasně, že chceme. Šak život není enom o práci. Chodíme tam sice za výdělkem, ale proč si neudělat život hezký. A co si budeme namlúvat´, člověk si potřebuje aj povykládať. Postěžovať si na chlapy, nezbedné děcka. Nedy sa probere aj vaření, úklid, pečení.

Ale sranda mosí byt´. Sme zvědavé, co z Markéty vyleze, mám pocit, že aj krávy počúvajú.

„Včera jak jsem jela navečer z práce, vidím chlapa, jak to s ním dobře lomcuje. Si říkám, o jéj ogare, ty máš nakúpené.“

„No enom že mu to podjelo a hodil záda. Všimla sem si, že drbnul hlavu o chodník. No zastav v dědině, kde je frekventovaná cesta.“

Poslúcháme, moc vtipné nám to nepřišlo.

Šlo o lidský život, člověk nikdy neví co se děje, valila sem mu pomoct a zjistit, co sa mu stalo. Volám na něho: „Pane, co je vám, mám zavolat´ sanitu? Uderil ste sa do hlavy. Bolí vás neco, nebo mám zavolat´ nekoho od vás?“

Chlapík, ze kterého táhl chlast na sto honú, odpovídá. „Ne, cérko, nic mně není, su v pohodě. Enom kdybys mňa mohla zvednút´.“

„Tož co sem měla dělat´, zvládla sem to. Když sem ho vysmýkala navrch, konečně stál na nohách. V ten moment mu spadly gatě až ke kotníkom.“

To sa nedalo nesmát´, živě jsme si tu situaci představili, všichni kdo projížděli, měli hezký obrázek mladé ženy, podpírajíci chlápka bez gatí.

„Počkajte to eště není všecko, tak mu pravím: „Moch by ste si ty gatě natáhnút´. Když vás pustím, spadnete zpátky.“

Neskutečná scenerie online. Asi na desátý pokus byly gatě na správném místě, pořád sem ho podpírala a ptám sa, jestli mám nekomu zavolat´. Prý nee, enom si prosí, ať mu pomožu na lavičku.

Potom prý, jestli bych ho nedovedla dom. Tož co sem měla dělat´ sám neustál. Dovédla sem ho až k bytu, aj dveři mu odemkla. Eště aj nákup mu nésla, pivo a víno.

„Tý joo, to sa nerozbilo.“ Nedalo mi to, abych se nezeptala.

„Jasně, že ne, asi už má cvik, měl to všechno pěkně v petkách.“

Záchrana lidského života sa nekonala, ale člověk nikdy neví. Nemusí jít vždy jen o alkohol, někdy se může udělat člověku zle i z nemoci. A my víme, že když potkajú andílka Markétku, budou v těch nejlepších rukách. Napadá mňa, jestli by vůbec někdo zastavil. A pomohl tomu nešťastníkovi aspoň na nohy.

Nedávno Marky přiběhla celá rozrušená, že má psa. „Ráno sem eště nevěděla, že ho budu  mět´.  Pořád sem sa na něho dívala na stránkách útulku. Byl tak smutný, zemřel mu páníček. Už není štěně. Nedalo mi to. Jakou má šanci na novou rodinu? “

Takže útulkáček je u Markéty, to o něčem svědčí ani vám nemusím psat´, co mám na mysli.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Dana Adámková | úterý 9.1.2018 21:10 | karma článku: 26,15 | přečteno: 665x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Sotva Izrael začal evakuovat Rafáh, Hamás souhlasil s návrhem na příměří

6. května 2024  18:56,  aktualizováno  19:06

Aktualizujeme Radikální palestinské hnutí Hamás přistoupilo na návrh dohody o příměří s Izraelem, informují...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Voda zaplavila ulice i železnici

6. května 2024  15:47,  aktualizováno 

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padají i kroupy. Hasiči hlásí desítky...

Odboráře popudila ODS. Odešli z jednání s vládou a plánují velký protest

6. května 2024  17:48,  aktualizováno  18:42

Vztahy mezi vládou a odbory jsou na bodu mrazu. Zástupci odborové centrály ČMKOS v pondělí...

Putin je vrah, vítal protest motorkáře u hrobů sovětských vojáků v Praze

6. května 2024,  aktualizováno  18:41

Motorkáři z Night Wolves MC Europe, odnože ruského motorkářského klubu Noční vlci, přijeli v...

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik