Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bezpečnostní služba za oknem

Nenápadná osoba, za záclonou, monitoruje prostor mezi paneláky. V malém sídlišti na dědině. Všechno má v oku. Možná ví, kde se co podává k obědu.
Zimní pozdrav

 Tady na vsi o sobě lidi vědí hodně. A někdy je to i fajn.

Třeba soused žije sám, jak ho chvíli nevidíme, už se staráme, jestli je v pořádku.  On zase hlídá náš domeček, když nejsme doma.

Jednou vypli elektriku a já musela vybrat dřevo z kotle, nebo systém je na el. čerpadlo. Pořádně se mi v kotelně, která je ve sklepě, zakouřilo. Dým se valil sklepními i chodbovými okny.

Netrvalo dlouho.  A už na mě volá teta bydlící o kousek dál. „Danuš, nehoří u vás?“

  Aspoň  jsem si měla s kým dát frťana, nebo jsem se fakt orosila, není to sranda, když teplota na teploměru stoupá. Vy se v kouři snažíte vydolovat zaseklé poleno.

A ta jistota, že jsem v tom nebyla sama,  je k nezaplacení. Takže mně určitě nevadí, že mi sousedi vidí do talíře.

Nejinak tomu je už ve vzpomínané osadě bytovek.

Z místního rozhlasu zní zpráva o podezřelém člověku, který se potuluje obcí, může se jednat o podvodníka nabízejícího zboží. Podomní prodej je v obci zakázaný.

A ejhle, na obzoru je cizí člověk. Přijel v nablýskaném autě. Pochoduje sem a tam. Vypadá nervózně. Určitě mapuje terén. Neustále kontroluje mobil. Že by čekal komplice? Nebo přemýšlí, kde vyrazit a také kudy potom rychle zmizet.

Takové mohly být úvahy člověka, který skrytý, toto podivné individuum pozoroval. Neváhal a vytočil číslo policie.

Policajti tu byli brzo. Jak to umí nenápadně. Každý z jedné strany se přibližovali k „pachateli“. Vedli s ním krátkou diskuzi. Žádné zatýkání se nekonalo. Policajti odjeli a dotyčná osoba zmizela v blízké bytovce.

Samozřejmě nic se neutají a brzo přišlo vysvětlení. Údajný zloděj přivezl svoji maminku za kamarádkou.  Aby měly „holky“ klid na povídání, chtěl počkat venku. Jenže neušel pozornosti obezřetných sousedů a už to jelo. Prý ho policie pořádně vyděsila, absolutně nechápal, co se stalo, nebo děje.

Hlavně, že se všechno vysvětlilo, nikdo nepřišel k újmě na zdraví. Nakonec se z té historky všichni pobavili. Ale v dnešní době se není čemu divit, že lidi jsou opatrní a v podezření je i nevinný člověk, který přijel jenom na návštěvu.

Autor: Dana Adámková | pátek 19.1.2018 16:11 | karma článku: 22,80 | přečteno: 583x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Královská rodina vyslala na Ukrajinu vévodkyni, mluvila o sexuálním násilí

29. dubna 2024  23:19

První člen britské královské rodiny přijel na Ukrajinu od začátku konfliktu s Ruskem. Vévodkyně z...

Evropská krajní pravice opakuje propagandu Kremlu, prohlásila von der Leyenová

29. dubna 2024  22:34

Ostré slovní výměny o podpoře bránící se Ukrajiny či ruském vlivu na nadcházející volby do...

Hromadná nehoda u letiště zastavila Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  20:36

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly v pondělí na 27. kilometru Pražského...

Trojský koník v Evropě. San Marino se stalo základnou ruských špionů

29. dubna 2024

Premium Jeden z nejmenších států v Evropě vzbuzuje čím dál větší pozornost západních tajných služeb....

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik