Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nezvaný host

Bouřky se hodně bojím. Už v dětství nám vnukům vyprávěla stařenka, jak moc je blesk nebezpečný.Valila jsem na ni oči, když povídala o  kulovém blesku, který proletěl zavřeným oknem. Oběhl místnost dokola a vyletěl ven.
Bouře

Ten den, bylo dusno. V práci  hotové peklo. Na dojírně rušno, obtížný hmyz byl dotěrnější než kdy jindy. „Babušky“  nervozně, bily kolem sebe.

 Ozýval se tlukot ocasů i kopyt. Krávy se snažily zbavit hovad. Ani my jsme nebyly ušetřeny.  Každou chvíli inkasovaly úder nohou nebo ocasem.

K tomu dusnu, horko ony ty naše stračeny, také pořádně topí. Šílená směna, prachy za tuto práci vyloženě vypocené. Takové to opařito, kdy máte spodní prádlo,  srulované na tanga.

Těšily jsme se s kolegyní, že začne pršet, vzduch se ochladí. A my tu směnu přece jenom přežijeme.

Stalo se, jenže přišla pořádná bouřka. Moje nervy. Vlastně nervy všech. Rychlý chládek nepřišel hned. Dojírna byla rozpálená jako hutní pec.

Blesky se střídaly,  jeden za druhým, hromy téměř neustávaly. Prudký déšť bubnoval na plechovou střechu. Rachot na dojírně zesílil. Na chvíli jsme přerušily práci, abychom sebe i dobytek ještě více nestresovaly.

Rána, která přišla, byla ohlušující, zatřásla celou dojírnou.  Dokonce byl vteřinový výpadek elektřiny.

„Někde to břinklo a blízko“ konstatuji

Nebýt v práci, tak si dám pořádného frťana.

Naštěstí se bouře rychle přehnala.  My mohly všechno otevřít,  pustit dovnitř ovlažený vzduch. Hned se líp dýchalo.

V tom mi začal vyzvánět mobil. Sousedka.

„Ali, co se děje?“

„Dano jsi doma?“

„Ne v práci“

Sousedka celá rozrušená mi vypráví, že ji volali „ogaři“ z fotbalového hřiště. Náš dům stojí u hřiště.

„Dano, do vašeho baráku trefil blesk.  Vylekali se, že vám ho zapálí. Fotbalisti říkali, že to bylo hrozné. Blesk udeřil do bleskosvodu a roztříštil se na maličké blesky.  Které se koulely po celé střeše. Ta vypadala jako by hořela.“

Ty jo -  ta rána co byla, tak to trefilo naši chalupu, udělalo se mi slabo. Típla jsem mobil, ale to už mi volal manžel.

Byl doma a v pořádku. Zrovna stál u okna, když blesk zaútočil. Hrozně se lekl.  Všechno viděl. Jak se blesk koulí po střeše.  Máme dům do písmene el. A z toho místa měl část střechy jako na dlani.

 „Bylo to, jakoby nám na střeše někdo pustil ohňostroj“.

Na první pohled to vypadalo, že bleskosvod splnil svoji funkci.

Když jsem dorazila domů, manžela jsem objala jak nikdy před tím.

On mi nahlásil, že nám nejde PC, ani jedna televize.

„To nevadí hlavně, že ty jsi v pořádku“

Ráno jsme teda obhlíželi škodu. Přežila jedna televize ze tří a zajímavé , že byla jako jediná zapnutá.

Další šok přišel, když jsme zjistili, že blesk řádil přímo u nás v bytě kousek od pelíšku štěňátek, které jsme zrovna měli.

Odhrnula jsem koberec, ve dveřích obyváku ten překrýval lino z kuchyně a to bylo ohořelé. Takže k požáru nebylo daleko.

Blesk si našel cestu. Nevíme jak se tam dostal, ale vletěl do kabelové sítě. Tím pádem prošel všemi přístroji, které byly v ní zapojeny.

Kabel byl právě u dveří zakrytý kobercem, měl poškozenou bužírku, blesk se tím dostal až na kovový rám dveří, kde svoji pouť ukončil.

Popravdě netuším, kde skončil. To je záhada. Mohl se vrátit stejnou cestou? Fakt nevím.

 Tím pádem se nedostal až k poslední televizi.

Metr od mých chlupatých dětí. A že by se tam zrovna mohl vyskytnout  někdo blízký,  na to nechci ani pomyslet.

Na plechu střechy byl patrný důkaz, že tam blesk putoval.

Od té doby se bouřek bojím  ještě více.  Vždycky jsem všechny spotřebiče vytahovala při bouřce z el. sítě, ale blesk si cestu najde.

Nechci vás strašit, ale nepodceňujte tento přírodní živel.

Jakoby nestačilo, že na nás pořád z televize pokřikují.

,,Jak se máte Adámkovi?" Starají se jaký používám, mycí prostředek. Možná, že i blesk byl zvědavý v čem to nádobí myji. 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Dana Adámková | úterý 12.6.2018 15:50 | karma článku: 25,52 | přečteno: 650x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Z uprchlíka agentem. Šapošnikov sehrál při výbuchu ve Vrběticích klíčovou roli

9. května 2024

Premium Jakou roli hrál ve výbuchu muničního skladu ve Vrběticích bývalý ruský voják Nikolaj Šapošnikov? O...

Rusko bombarduje civilní cíle a chlubí se tím. Nechutné, říkají Ukrajinci

9. května 2024

Premium Záporoží (od zpravodajů iDNES.cz) Areál stavební firmy v Záporoží nacházející se jen dva kilometry od centra města zasáhla raketa...

Severní Makedonie zvolila novou prezidentku. Předchůdce uznal porážku

8. května 2024  22:19,  aktualizováno  22:35

Severomakedonský prezident Stevo Pendarovski uznal porážku ve středečním druhém kole prezidentských...

Izrael otevřel přechod Kerem Šalom, pomoc se k civilistům přesto nedostává

8. května 2024  9:48,  aktualizováno  21:28

Do Pásma Gazy ve středu přes klíčové hraniční přechody na jihu oblasti nepřicházela žádná...

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik