Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Člověk má svoje kořeny v srdíčku

Vánoce jsou tady, ale já jsem stále v myšlenkách ještě v lázních. Tři týdny se nedají jen tak zahodit za hlavu.

Mrzí mě, že jsem si nevzala kontakt na Toníka. Přestože se nenarodil na Valašsku a ani tu nežije, svěřil se mi, že ho Valašský kraj moc láká a miluje ho. A důvod vidí v tom, že jeho kořeny jsou právě na Valašsku.

Dělá si rodokmen a obul se do toho všemi prostředky, dokonce si nechal udělat DNA. Jeho povídání o mém rodném kraji bylo velmi poutavé.

Ani já jsem nevěděla proč „valaška“- sekyrka má tak dlouhé toporo.

To, že jsou Valaši tvrdí a odolní, se ví. Dokonce se jich vrchnost bála. Dokázali jednou ranou srazit ozbrojeného jezdce z koně. A to právě díky té dlouhé násadě – toporu na valašce.

Na stole mám čokoládového Mikuláše, čertíka jsem už slupla. Byla to pozornost od spolusedícího u stolu. Bylo to moc milé překvapení na Mikuláše. Lovila jsem v paměti, kdy jsem naposledy něco na tento svátek dostala.

Není divu, že při našem posledním jídle ukápla i slzička.

Usmívám se při vzpomínce na pána, který při aplikaci plynové injekce spadl ze stoličky mdlobou z té bolesti. Při další návštěvě měl připravené lůžko, takže této proceduře neušel. Opravdu to tak nebolelo, jenom trošku.  No sestřička se smála, že muži takto reagují často… No jo, vždyť u nich je rýmička smrtelná nemoc.

Jsem ráda, že jsme v kontaktu s mojí spolubydlící. Pozvali mě na výlet. Chtěli mi ukázat svůj kraj.

Mám jenom mobilovky, ale v srdíčku ukrytou krásnou vzpomínku na ten den s milými lidmi.  

Vánoční strom v Kyjově, nádherná atmosféra

Zlatá ulička, no má svoje kouzlo, tak možná spíše kouzelná ulička

Střížov nádherné místo k fotografování. Vlevo kopec Javořina, Bílé Karpaty vpravo Pálava

Holky nafotím vám hezké pozadí. A povedlo se.

A další kouzelné místo 

Stylová výzdoba okna 

Malý černý průvodce v zátiší s dřevěnou vanou- troky

Je libo se povozit? Smůla chybí sníh.

Stará část mlátičky na obilí mi připomněla dětství

Valchu tady neměli, ždímačku ano 

Mini kozičky- potěcha pro moje srdíčko 

Trochu nám vyhládlo 

 

A můj dohlížecí výbor blogu, pan Freddie 

 

Autor: Dana Adámková | neděle 23.12.2018 12:06 | karma článku: 18,86 | přečteno: 273x
  • Další články autora

Dana Adámková

Jak jsem k titulu přišla

V naprosté tmě jsme téměř narazily na další osobu, o které jsme neměly tušení. Mladíka jsme se trochu lekly. Koho také čekat uprostřed noci ve tmě u hřbitova.

6.10.2023 v 15:32 | Karma: 16,47 | Přečteno: 467x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Kde máš sestry

A najednou tam zůstal sám, největší, smutný bez spolužáků. A začala hra na schovávanou. Bohužel jsem měla babu.

5.9.2023 v 16:27 | Karma: 16,32 | Přečteno: 374x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Přiškrcený doktor

Najednou se objevil anděl. Lidský anděl sestřička, kterou jsem znala. Chytla mě za ruce a říká: „Miminko zůstalo v blbém místě. Musíš se hodně snažit, musí rychle ven.“

19.4.2023 v 14:43 | Karma: 20,96 | Přečteno: 575x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Maruška nebo Věruška

Skočíme si na Marušku, nebo Věrušku? U nás v dědině je možné všecko. Nad „dědinú“ se pyšní krásná rozhledna Maruška. Je to výletní místo turistů aj domorodců.

18.3.2023 v 23:24 | Karma: 18,61 | Přečteno: 329x | Diskuse| Ostatní

Dana Adámková

Královna jsem já

I když jsem maličká, nejmenší z rodiny, můžu všechny zachránit, před pohromou. Nastěhovala se k nám nová rodina, nikdo ji v domě nechce.

18.1.2023 v 6:00 | Karma: 20,21 | Přečteno: 589x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Izrael zavřel hraniční přechod do Pásma Gazy. Humanitární pomoc tam končí

5. května 2024  14:36,  aktualizováno  22:29

Izraelská armáda v neděli oznámila, že po ostřelování uzavírá hraniční přechod Kerem Šalom, určený...

Příměří v nedohlednu. Jednání Izraele s Hamásem v Káhiře ztroskotala

5. května 2024  18:31,  aktualizováno  22:26

V Káhiře v neděli skončila jednání o příměří mezi radikálním palestinským hnutím Hamás a Izraelem,...

Poslance SPD jsem zbil já, přiznal se 17letý mladík. Došlo k dalšímu ničení

5. května 2024  11:22,  aktualizováno  20:49

Drážďany v sobotu zaznamenaly další předvolební útok. Tentokrát šlo o stánek protiimigrační...

Strach z migrace i rebelie proti levici. Mladí Němci se přiklánějí k AfD

5. května 2024  20:15

Čekali byste, že mladí Němci volí hlavně Zelené nebo jiné levicové strany? Omyl Roste podíl těch,...

  • Počet článků 125
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 584x
Nikdy mě nenapadlo, jak bude těžké, o sobě něco napsat. Líp mi jde psát o zvířatech, zážitky s nimi. Ať už veselé nebo smutné. Určitě by byl život, bez  zvířat chudší. Aspoň ten můj. Psaní je můj oddych, funguje moc dobře. Stejně jako fotografování. 

Seznam rubrik